شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۲۸
سیاست - کد خبر : 9910
سه شنبه، ۱۱ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

واکنش دادسرای تهران به اظهارات محسن رضایی مبنی بر تهدید نامزدها

انتظار می رود کاندیداهای انتخابات با پرهیز از سوءبرداشت سیاسی پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضائی، خود مروج اجرای قانون باشند.

واکنش دادسرای تهران به اظهارات محسن رضایی مبنی بر تهدید نامزدها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، دادسرای تهران در واکنش به برخی اظهارنظرها از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درباره هشدار دادستان تهران اطلاعیه ای را صادر کرد.

در اطلاعیه دادسرای تهران آمده است:

1: دادستان های مختلف مراکز استان و شهرستان ها در اجرای تکلیف قانونی خود مبنی بر رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ، در دوره های مختلف اقدام به ارائه تذکر و هشدار قانونی برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی کرده و تذکرات اخیر هم مطابق با رویه همه دوره های انتخابات و برای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخاباتی بوده است.

2: ریاست قوه قضائیه در ابتدای ورود به عرصه انتخابات، در جمع مسئولین عالی قضائی تاکید کردند که مبادا حضورشان در انتخابات مانع از اجرای وظایف قانونی بخش های مختلف دستگاه قضائی شود و بر همین اساس تاکید کردند با هرگونه تخلف احتمالی حتی از جانب طرفداران و یا ستادهای وی، همچون سایر کاندیداها طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

3: با توجه به در جریان بوده چهار انتخابات همزمان از جمله انتخابات شوراهای شهر و روستا، مجلس خبرگان ، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری ، تذکرات صادره از جانب دادستانی شامل کلیه نامزدها و ستادهای آنها در انتخابات مختلف می باشد.

نباید توصیه و تاکید بر اجرای قانون را به عنوان تهدید تلقی کرد بلکه انتظار می رود کاندیداهای انتخابات با پرهیز از سوءبرداشت سیاسی پیرامون انجام تکالیف قانونی دستگاه قضائی، خود مروج اجرای قانون باشند.

گفتنی است که شب گذشته ، محسن رضایی کاندید سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از رفتار دادستان تهران گفته بود: دادستان تهران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تهدید کرده است، من می خواهم بدانم آیا آقای رئیسی که رئیس قوه قضائیه است و در انتخابات حضور دارد را هم تهدید می کنند؟

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!