جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۱۳
بین الملل - کد خبر : 2868
سه شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

واکنش حزب الله لبنان به حکم آزادی جاسوس مشهور

حزب الله لبنان حکم دادگاه نظامی این کشور به آزادی عامر الفاخوری جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی را تصمیمی اشتباه و تحت فشارهای تهدید آمیز آمریکا توصیف کرد.

واکنش حزب الله لبنان به حکم آزادی جاسوس مشهور

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،حزب الله لبنان حکم دادگاه نظامی این کشور به آزادی عامر الفاخوری جاسوس دانه درشت رژیم صهیونیستی را تصمیمی اشتباه و تحت فشارهای تهدید آمیز آمریکا توصیف کرد.

حزب الله شامگاه دوشنبه در واکنش به این حکم اعلام کرد: «از روز اول دستگیری عامر الفاخوری مزدور جنایتکار و قاتل، فشارها و تهدیدهای آمریکا در خفا و آشکارا آغاز شد تا لبنان را وادار به آزادی وی کند با وجود اینکه همه جنایات نسبت داده شده به وی و همه سابقه سیاه و خونین او ثابت شده بود».

بر اساس بیانیه حزب الله «به نظر می‌رسد متأسفانه فشارهای آمریکا امروز به ثمر نشست و در اقدامی غیر منتظره دادگاه نظامی این تصمیم اشتباه را گرفت و از همه درد و جراحت آنهایی گذشت که مظلومانه تحت شکنجه‌ها قرارگرفته و هنوز هم برخی از آنها با عوارض این جراحت‌ها درگیر هستند».

حزب الله افزود: این روز برای لبنان و عدالت بسیار غم انگیز است و تصمیمی است که تاسف برانگیز است و موجب خشم و محکومیت می‌شود و برای رئیس جمهور و اعضای دادگاه نظامی شرافتمندانه‌تر و سودمندتر این بود که به جای اینکه تسلیم فشارهای دیکته شده به آنها برای اتخاذ چنین تصمیم ننگینی شوند استعفا می‌دادند.

حزب الله از دستگاه قضایی لبنان خواست به منظور حفظ اعتبار و صداقت خود که در بوته آزمایش شرافت قرار گرفته است و همچنین به منظور دفاع از حقوق لبنانی‌ها و شکنجه شده‌ها و مورد ظلم قرار گرفته‌ها و همه آنهایی که در راه وطن و آزاد سازی سرزمین خود جانفشانی کردند این اقدام خود را اصلاح کند.

شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع خود اعلام کرد که الفاخوری با کمک سفارت آمریکا بیمارستان سیده الجبل محل بستری شدنش را ترک کرد.

بر اساس گزارش برخی منابع عربی، سفیر جدید آمریکا در لبنان طی دیدار با مقامات این کشور خواستار آزادی این جاسوس دو تابعیتی و اجازه سفر او به واشنگتن شده بود.

الفاخوری اصلیتی لبنانی دارد اما دارای تابعیت آمریکایی است و متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هنگام اشغال لبنان نیز هست؛ او بر روند شکنجه زندانیان در بازداشت‌گاه «الخیام» در جنوب لبنان نظارت داشته است و به "قصاب الخیام" مشهور است.

شهریورماه گذشته عامر الفاخوری که به آمریکا متواری شده بود، پس از بازگشت به لبنان بازداشت شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!