پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۳۸
دولت - کد خبر : 10846
شنبه، ۱۹ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

واکنش جهرمی به احتمال حضورش در کابینه دولت رئیسی

حکمرانی سایبری زمانی پیاده سازی می شود که ما مقررات و قوانین شفاف داشته باشیم و این قوانین شفاف هم ضرورت دارد

واکنش جهرمی به احتمال حضورش در کابینه دولت رئیسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شایعات مبنی بر حضورش در دولت سیزدهم را تکذیب کرد.

محمد جواد آذری جهرمی درباره طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر صیانت از کابران در فضای مجازی که ابتدا گفته شده از دستور کار نمایندگان خارج شده است، اما بعد عنوان شد که پس از تعطیلات در دستور کارشان قرار خواهند شد و این امر نگرانی هایی را برای افکار عمومی به وجود آورده است، اظهار داشت : حکمرانی سایبری، غیرشفاف نمی شود و باید همه قوانین و مقررات کاملا شفاف باشد.

جهرمی خاطرنشان کرد: حکمرانی سایبری زمانی پیاده سازی می شود که ما مقررات و قوانین شفاف داشته باشیم و این قوانین شفاف هم ضرورت دارد و نباید گریزی باشد از این که قوانین کشورمان را از لحاظ حکمرانی سایبری شفاف بیان کنیم وی با بیان اینکه در خصوص حکمرانی الکترونیک و سابیری سال ۹۶، ۵ لایحه به دولت ارائه داده شده است.

لايحه صیانت از داده ها و شناسه ها، تراکنش های پرداخته و لایحه مالکیت فکری و معنوی همگی به دولت داده شد و اگر می خواهیم بحت حکمرانی سایبری را پیگیری کنیم باید این ۵ لایحه به سرانجام برسد.

وی افزود: این ۵ لایحه در دولت معارضان زیادی دارد، بسیاری از دستگاه هایی که امروز خودشان از وضعیت فضای مجازی شاکی هستند، در جلسات دولتی که شرکت می کنند با پیشنهادی که دولت برای اصلاح حکمرانی سایبری و تبیین حقوق کاربران داشت، مخالفت می کردند و به همین دلیل هم این لایحه در دولت ماند. جز لایحه صیانت از داده ها که در کمیسیون اصلی به تصویب رسیده و منتظر طرح در صحن دولت است مابقی لوایح مانده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: ما باید از اصل حمکراتی سایبری و داشتن قوانین شفاف حمایت کنیم، حقوق کاربران را به صورت واقعي صیانت بشناسیم و مورد حمایت قرار دهیم.

این طرح ها و این نوع حکمرانی کشور را شفاف نمی کند، من به عنوان یک کارشناس بیان می کنم اینگونه اقدامات فرآیند را مبهم می کند و ما اگر به دنبال شفاف سازی هستیم باید روی همان ۵ لایحه مانور بدهیم و برای تصویب آنها تلاش کنیم

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس از دیدار وی با سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب این گمانه زنی ها مطرح شد که وی قصد حضور در دولت نيزدهم را دارد، گفت: چنین پیشنهادی نه به من شده است و نه صحبتی هم پیرامون این موضوع شده است و این بحث ها واقعیت ندارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!