شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۷:۰۱
پنجشنبه، ۰۶ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

واکنش تند وزارت خارجه چین به همکاری نظامی تایوان با آمریکا

وزیر دفاع تایوان: تعاملات نظامی تایوان با ایالات متحده، «تقریباً زیاد و بسیار مداوم است» و مدت‌های زیادی است که در جریان می باشد.

واکنش تند وزارت خارجه چین به همکاری نظامی  تایوان با آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزارت امور خارجه چین امروز (6 آبان) در واکنش به اظهارات «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهور تایوان در خصوص حضور نظامیان آمریکایی در این جزیره اظهار داشت که پکن بشدت مخالف هرنوع تعاملات رسمی و تماس‌های نظامی میان ایالات متحده و منطقه تایوان است.

رئیس‌جمهور تایوان در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» که امروز پخش شد، به حضور نظامیان آمریکایی در تایوان و آموزش نظامیان این جزیره اذعان کرد و گفت که شماری از نظامیان آمریکایی در تایوان مستقر شده‌اند تا به نظامیان تایوانی آموزش نظامی-امنیتی بدهند.

شبکه سی جی تی ان در این خصوص گزارش کرد، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره در جمع خبرنگاران تاکید کرد که پکن مخالف هرگونه ارتباطات نظامی و رسمی بین تایوان و آمریکا است.

رئیس‌جمهور تایوان در مصاحبه خود در حالیکه حاضر به اشاره به تعداد دقیق نظامیان آمریکایی مستقر در تایوان نشد، اظهار داشت: «به اندازه‌ای که مردم فکر می‌کنند، نیست. ما طیف وسیعی از همکاری با ایالات متحده با هدف افزایش توانمندی دفاعی خود را داریم».

«چیو کئو چنگ» وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در ارتباط با جدیدترین اعتراف رئیس‌جمهور تایوان بدون آن که توضیحی ارائه دهد، گفت: تعاملات نظامی تایوان و ایالات متحده، «تقریباً زیاد و بسیار مداوم است» و مدت‌های زیادی است که جریان داشته است.

ایالات متحده همچون اغلب کشورها، روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهم‌ترین همپیمان بین‌المللی مهم و تأمین‌کننده اصلی سلاح‌های تایوان محسوب می شود.

خاطرنشان می گردد پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!