سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۶:۲۳
اجتماعی - کد خبر : 9510
دوشنبه، ۲۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان شهریور ؛ دانشگاه از مهر حضوری می شود

اگرچه بسیاری از دانشجویان ما به کرونا مبتلا شدند اما فقط یک مورد از دانشجویان رشته پزشکی که به سرطان مبتلا بود بر اثر کرونا فوت شد

واکسیناسیون دانشجویان تا پایان شهریور ؛ دانشگاه از مهر حضوری می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از واکسیناسیون تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه خبر داد.

سیما سادات لاری با بیان اینکه آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد کرده و باید هرچه زودتر به وضعیت عادی آموزش در دانشگاه برگردیم، اظهار داشت: برنامه وزارت بهداشت این است که در مهر ماه آموزش حضوری در دانشگاه ها داشته باشیم چراکه آموزش مجازی علیرغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است بنابراین ما باید هرچه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه است برگردیم.

لاری افزود: برنامه ریزی وزارت بهداشت این است که قبل از پایان شهریورماه دانشگاهیان اعم از اساتید و دانشجویان واکسیناسیون شوند تا بدون مشکل در دانشگاه ها حضور داشته باشند.

درحال حاضر 80 درصد از دانشجویان علوم پزشکی که بر بالین بیمار حاضر می شوند واکسینه شده اند مگر اینکه خود این دانشجویان مایل به تزریق واکسن نبوده باشند. البته آمار دانشگاه های مختلف متفاوت است و ممکن است در برخی دانشگاه ها 100 درصد ، برخی 80 و برخی مراکز هم 60 درصد واکسینه شده باشند. اما به طور کلی سیاست وزارت بهداشت اولویت واکسیناسیون همه دانشجویان حاضر در خط مقدم بیماری کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه گزارشی از مرگ و میر ناشی از کرونا در بین دانشجویان علوم پزشکی نداشتیم، گفت: اگرچه بسیاری از دانشجویان ما به کرونا مبتلا شدند اما فقط یک مورد از دانشجویان رشته پزشکی که به سرطان مبتلا بود بر اثر کرونا فوت شد و یکی از دانشجویان دستیار ما هم بر اثر کرونا یکی از چشمان خود را از دست داد.

لاری با بیان اینکه 30 درصد دانشجویان علوم پزشکی در دوران کرونا ساکن خوابگاه ها بودند، عنوان کرد: بخش های ایزوله ای در این مراکز درست کردیم که دانشجویان مبتلا به کرونا در این مراکز قرنطینه می شدند و حتی مواردی داشتیم که بستری شدند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!