شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۰:۴۹
سلامت - کد خبر : 9145
يكشنبه، ۱۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

واکسن مدرنا مجوز تزریق اضطراری را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد

واکسن mRNA مدرنا پنجمین واکسن کرونایی است که توانست مجوز استفاده اضطراری را از نهاد سازمان بهداشت جهانی را دریافت کند.

واکسن مدرنا مجوز تزریق اضطراری را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، واکسن mRNA مدرنا پنجمین واکسن کرونایی است که توانست مجوز استفاده اضطراری را از نهاد سازمان بهداشت جهانی را دریافت کند.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این دو واکسن کرونای از دانشگاه آکسفورد / آسترازنکا، یک واکسن کرونا از شرکت داروسازی   «جانسون اند جانسون»  و یک واکسن کرونا از شرکت های «فایزر / بایون تک» مورد تایید و استفاده اضطراری قرار داده بود.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ ای در این مورد گفت :  «هدف این است که داروها، واکسن‌ ها و وسایل تشخیصی با حداکثر سرعت ممکن برای واکنش به وضعیت اضطراری در دسترس قرار گیرند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند در دسترس قرار گرفتن شمار بیشتری از واکسن‌ها به خاطر مشکلات در عرضه سایر واکسن‌ ها از جمله از هند که منبع اصلی صدور واکسن برای برنامه جهانی کواکس است، اهمیت دارد. هند صادرات واکسن‌ های کرونا را به خاطر بحران اوج‌ گیری شیوع بیماری در این کشور محدود کرده است.

شرکت مدرنا برنامه ای را برای گسترش شبکه تولید واکسنش اعلام کرد تا ظرفیت تولید خود را در سال ۲۰۲۲ به ۳ میلیارد دوز برساند.

«گروه مشورتی راهبردی کارشناسان ایمن‌سازی» (SAGE) قبلا در ماه ژانویه (بهمن)  واکسن مدرنا را که از فناری mRNA استفاده می‌کند، برای همه گروه‌ های سنی ۱۸ سال و بالاتر از آن توصیه کرده بود.

واکسن کرونای ساخت شرکت‌ آمریکایی فایزر  و  شرکت آلمانی بایونتک که آن هم از فناوری mRNA استفاده می‌کند، در آخر سال پیش (۲۰۲۰) نخستین واکسن کرونایی بود که وارد فهرست مصرف اضطراری سازمان جهانی بهداشت شد.

سازمان جهانی بهداشت بعد از آن واکسن‌شرکت انگلیسی - سوئدی آسترازنکا را وارد فهرست مصرف اضطراری خود کرد. در نهایت واکسن تک‌ دوزی کرونا ساخت شرکت آمریکایی جانسون‌ اند جانسون نیز به این فهرست اضافه شد.

سازمان جهانی بهداشت همچنین به دنبال یک بازبینی گسترده در حال بررسی وارد کردن دو واکسن کرونای ساخت چین، یعنی واکسن شرکت سینوفارم و واکسن شرکت سینوواک است و احتمالا تا پایان سال آینده در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!