سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۱:۴۷
سلامت - کد خبر : 5486
چهارشنبه، ۰۵ آذر، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

واکسن ضدکرونای دانشگاه آکسفورد زودتر از سایرین به پاندمی کرونا پایان خواهد داد!

واکسن آکسفورد با هزینه ای بالغ بر 2.26 پوند برای هر دوز، بسیار ارزان تر از سایرین می باشد

واکسن ضدکرونای دانشگاه آکسفورد زودتر از سایرین به پاندمی کرونا پایان خواهد داد!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایسنا، پس از اعلام اثربخشی 90 درصدی واکسن کرونایی دانشگاه آکسفورد گروهی از متخصصان و دانشمندان این دانشگاه مدعی شدند که واکسن آنها می تواند زودتر از سایرین به پایان همه گیری ویروس در جهان کمک کند. در همین راستا پروفسور "سارا گیلبرت" سرپرست این تیم می گوید: با توجه به حجم انبوهی که آسترازنکا قرار است فراهم کند و تعهد این شرکت توزیع مساوی در سراسر جهان، نقش واکسن در پایان بخشیدن به بحران کرونا احتمالا جلوتر از هر عامل دیگری است. 
 
تولید 3 میلیارد دوز واکسن دانشگاه آکسفورد تا پایان سال 2021
نتایج آزمایش های گسترده نشان می دهد که این واکسن در صورت تزریق نیم دوز و سپس دو دوز کامل اثربخشی 90 درصدی و در صورت تزریق دو دوز اثربخشی 62 درصدی دارد. البته محقق ارشد گروه آزمایش واکسن آکسفورد می گوید که برای پی بردن به میزان اثربخشی واکسن روی افراد مسن تر، جمع آوری داده های قابل اطمینان کمی بشیتر زمان خواهد برد. هرچند هنوز مدت کافی سپری نشده تا با اطمینان بتوان گفت افرادی که واکسن را دریافت کرده اند پس از یکسال مصونیت خواهند داشت. 
 
شرکت آسترازنکا قول داده تا پایان سال 2021 سه میلیارد دوز واکسن را تولید کند و بین کشورهای غنی ، متوسط و کم درآمد توزیع خواهد کرد. این شرکت در تابستان موافقت کرد که برای "فرصت کواکس" سازمان بهداشت جهانی 300 میلیون دوز واکسن تولید کند، فرصت کواکس طرحی است که به منظور اطمینان از توزیع عادلانه و برابر واکسن تنظیم شده است. میزان واکسنی که آسترازنکا قول تولید آن را داده بسیار بیشتر از میزانی  است که شرکت های مدرنا و فایزر قرار است در سال 2021 تولید کنند. به همین دلیل پروفسور گیلبرت مطمئن است واکسن آن ها در موقعیت بهتری قرار خواهد گرفت که می تواند تاثیر جهانی بزرگی در کنترل پاندمی داشته باشد. 
 
نگهداری و حمل و نقل واکسن آکسفورد آسان تر از سایر واکسن ها
شرکت فایزر قول داده در مجموع 1.3 میلیارد دوز از واکسن خود را در سال آینده تولید کند، مدرنا متعهد به تولید 500 میلیون تا 1 میلیارد دوز واکسن شده است و اثربخشی هردو این واکسن ها 95 درصد است. واکسن آکسفورد با هزینه ای بالغ بر 2.26 پوند برای هر دوز، بسیار ارزان تر از سایرین می باشد. در مقابل واکسن مدرنا احتمالا چیزی بین 18.78 تا 27.79 پوند هزینه بر می دارد و فایزر هم در همین حدود خواهد بود. همچنین به گفته خانم گیلبرت، واکسن آکسفورد نگهداری آسان تری نسبت به دیگر واکسن ها خواهد داشت و نیازی به مخزن سرما نخواهد بود. این درحالی است که واکسن فایزر باید در دمای منفی 70 درجه سانتی گراد نگهداری و منتقل شود و مدرنا هم به دمای منفی 20 درجه نیاز دارد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!