جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۵:۰۵
کرونا - کد خبر : 9862
يكشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

واکسن روسی تا پاییز در اروپا تایید نمی شود

به دلیل در اختیار نداشتن داده های لازم آلمان اعلام کرده که انتظار نمی رود که تایید واکسن روسی اسپوتنیک وی روسیه در اتحادیه اروپا زودتر از ماه سپتامبر و تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد.

واکسن روسی تا پاییز در اروپا تایید نمی شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، یک نشریه آلمانی اعلام کرد که انتظار نمی‌رود تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در اتحادیه اروپا تا قبل از پاییز امسال انجام گیرد  این در حالی است که بسیاری کشورهای اروپایی بی‌صبرانه منتظر تایید واکسن روسی در این اتحادیه هستند.

این خبر را نشریه "بیلد" آلمان در برلین در حالی منتشر کرده که بسیاری مقامات آلمانی خواستار تایید هر چه سریع تر واکسن اسپوتنیک در کشورشان هستند.

"مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن در این باره به نشریه "بیلد" آلمان گفته است: موتور واکسیناسیون در کشور نباید به تاخیر بیفتد و بخصوص باید روند تایید واکسن اسپوتنیک تسریع شود. وی از آژانس دارویی اروپا درخواست کرده که نباید به دلایل کاملا ایدئولوژیکی در این باره تعلل کند.

کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا البته چندین بار در این باره ابراز تردید کرده که آیا واکسن روسی که اتریش هم سعی کرده آن را بدست آورد هنوز هم بتواند در سال جاری میلادی مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شود. وی اعلام کرده که بعد از تایید آژانس دارویی اروپا ممکن است ده ها ماه طول بکشد تا تولید این واکسن به جریان بیفتد.

آژانس دارویی اروپا روند تایید واکسن اسپوتنیک روسی را از اوایل ماه مارس به عنوان بخشی از یک بررسی اجمالی آغاز کرده است. کمییسر بازار داخلی اروپا در این باره ابراز امیدواری کرده که حتی بدون واکسن هایی مانند اسپوتنیک وی هم تا پایان ماه ژوئن دوزهای کافی واکسن در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت تا 79 درصد بزرگسالان واکسینه شوند.

تا به امروز مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی استفاده از واکسن روسی را در دستور کار قرار داده است. اسلواکی هم اعلام کرده که از 7 ژوئن می خواهد اقدام مشابهی را انجام دهد. کشور اتریش هم برای وارد کردن این واکسن به چرخه واکسیناسیون خود تلاش می کند. تا کنون واکسن "اسپوتنیک وی" در 70 کشور جهان مجوز دریافت کرده است. بررسی صدور مجوز برای این واکسن در اتحادیه اروپا در اوایل ماه مارس سال جاری آغاز شده است.

در اتحادیه اروپا تا کنون واکسن‌های فایزر- بیون تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون‌اندجانسون مجوز تزریق دریافت کرده‌اند.

امار مبتلایان کرونا در روسیه از مرز 5 میلیون گذشت

با شناسایی بیش از ۹ هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-۱۹ در روسیه به ۵ میلیون و ۶۳ هزار نفر افزایش یافته که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار بیمار تاکنون بهبود پیدا کرده‌اند.

با اعلام ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، تعداد موارد تأیید شده از عفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 9 هزار و 694 مورد افزایش پیدا کرد که بیشترین میزان آلودگی روزانه از تاریخ 19 ماه مارس (اوخر اسفند ماه سال گذشته) است. بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 5 میلیون و 63 هزار و 442 نفر رسیده است.

این ستاد یادآور شد که تعداد شهروندان روس معالجه شده از بیماری کووید-19 طی روز گذشته 7 هزار و 376 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 4 میلیون و 677 هزار و 870 نفر رسیده است. سهم بیماران درمان شده در روسیه در سطح 92.4 درصد از کل افراد مبتلا باقی مانده است.

علاوه بر این، تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 355 مورد افزایش یافت، که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشته است. بدین ترتیب، در مجموع شمار قربانیان این عفونت به 121 هزار و 162 نفر برسد. میزان تقریبی موارد فوت بیماران کرونایی به 2.39 درصد افزایش یافته است. بیشترین موارد مرگ بیماران مبتلا به کرونا - 59 مورد در شهر مسکو، 39 مورد در شهر سن‌پترزبورگ، 15 مورد در هر یک از مناطق وارونژ و نیژنی نوگوراد و 12 مورد در منطقه کراسنودارسک گزارش شده است.

ضمن اینکه تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در پایتخت روسیه به یک میلیون و 177 هزار و 356 نفر رسیده که از این تعداد، 20 هزار و 60 نفر جان خود را از دست داده و یک میلیون و 60 هزار و 588 بیمار بطور کامل درمان شده‌اند. در حال حاضر 96 هزار و 708 فرد مبتلا در مسکو همچنان تحت درمانند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!