پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۲۸
اقتصاد - کد خبر : 3020
پنجشنبه، ۰۷ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

وام مسکن در تهران ۲۵۰ میلیون تومان شد

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان در تهران خبر داد.

وام مسکن در تهران ۲۵۰ میلیون تومان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمدحسن علمداری اظهار کرد: در سال جهش تولید تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه ای و در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: این تسهیلات در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۸۰میلیون تومان است.

وی افزود: سقف وام ساخت به ازای هر واحد را برای سازندگان حرفه ای در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان است. 

همچنین به ازای هر واحد به شکل عادی برای تهران ۷۰ میلیون تومان، برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۵۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

پیش از این نیز پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی با تشریح مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق ۳ ماهه بازپرداخت تسهیلات دریافتی صاحبان کسب و کارهای کوچک و نیز اقساط قرض‌الحسنه تمامی اشخاص در راستای کاهش آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور پرداخت و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و اثرات آن بر روی کسب و کارها، نیاز بود تا تمهیداتی در راستای کاهش آثار و عواقب اقتصادی این پدیده به کار گرفته شود و به همین منظور شورای پول و اعتبار در جلسه مورخ ۱۳ اسفندماه ۹۸، بنا به پیشنهاد بانک مرکزی، شرایطی برای بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک و نیز اقساط قرض‌الحسنه کلیه اشخاص که طی ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین ۱۳۹۹ و اردیبهشت ۱۳۹۹ سررسید می‌شود مطرح و مورد تأیید قرار داد.

قربانی افزود: کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا (منتخب دولت) در مصوبه مورخ ۱۹ اسفند ماه خود عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده و شامل امکان بهره مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده اند را به بانک مرکزی اعلام و بانک مرکزی نیز این عناوین را به بانک‌ها ابلاغ کرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!