پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۳:۴۶
مسکن - کد خبر : 10885
يكشنبه، ۲۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

وام مسکن 440 میلیون تومانی در کنار وام 10 میلیونی زوج ها

درخواست دو برابر شدن وام مسکن توسط دستگاه مالی بانک مسکن به شورای عالی پول و اعتبار ارائه شد و باید منتظر تصویب وام 440 میلیون تومانی مسکن باشیم.
طرح مثبت 3 برای حمایت و تویشق خانواده ها به فرزند آوری 10 میلیون تومان است که به این خانوار ها داده می شود.

وام مسکن 440 میلیون تومانی در کنار وام 10 میلیونی زوج ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام سیدعبدالله ارجائی با اعلام این خبر گفت:فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به محرومین و مستضعفین است، که در دوره مدیریت جدید و پس از الحاق این مجموعه به ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف سه مأموریت اولویت‌دار؛ جمعیت و خانواده، بهداشت و درمان و عمران اجتماعی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
 
ارجائی افزود: در حوزه جمعیت به معنای جهانی؛ سلامت، خانواده و تحکیم بنیان آن در دستور کار قرار گرفته است و در فاز اول ۱۵۰ هزار کودک محروم زیر۱۲ سال را در طرح غربالگری چشم از نظر تریاژ و سپس عمل جراحی یا تجویز دارو و خرید عینک، تحت پوشش قرارداده‌ایم.
 
​وی تأکید کرد: در قدم بعد سالانه ۹۰ هزار نفر از هموطنان محروم که دچار ضایعه حرکتی هستند را در زمینه تأمین ویلچر و وسایل توانبخشی تحت پوشش قرار خواهیم داد.
 
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اقای ارجائی با اشاره به آغاز طرح کمک درمانی زوج‌های نابارور گفت: در حوزه جمعیت ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که متقاضیان باید در سامانه جامع خدمات ۱۵۴۲.IR ثبت نام کنند و در این طرح به هر خانواده ۱ میلیون تومان بلاعوض برای درمان و ۱۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴٪ تعلق می‌گیرد.
 
ارجائی با اشاره به سیاست ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه افزایش فرزندآوری و تجدید نسل از راه‌اندازی باشگاهی با عنوان "مثبت ۳" خبر داد و افزود: در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهدا می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان قم و با همکاری استانداری قم آغاز می‌شود و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.
 
در پاییز ۱۳۹۷ تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم این تسهیلات برای آخرین بار افزایش یافت و به سقف‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومان در تهران برای متقاضیان به ترتیب فردی و زوجین، ۶۰ و ۱۲۰ میلیون تومان (فردی و زوجین) در کلانشهرها و مراکز استان‌ها و ۴۰ و ۸۰ میلیون تومان (متقاضیان فردی و زوجین) در سایر شهرها رسید.
 
این تسهیلات با نرخ سود ۱۷.۵ درصد و بازپرداخت حداکثر ۱۲ ساله به همراه تسهیلات جعاله مسکن ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت حداکثر ۵ ساله به متقاضیان اعطا می‌شود.
 
در حال حاضر میانگین قیمت خانه  درشهر  تهران بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی ۲۹.۶ میلیون تومان و بیشترین رقمی که بانک تخصصی بخش مسکن به خریداران مسکن می‌تواند کند، پرداخت ۲۴۰ میلیون تومان از محل اوراق تسهیلات مسکن است که قدرت پوشش آن برای یک واحد ۵۰ متری در تهران با متوسط قیمت متری ۲۹.۶ میلیون تومان که به حدود یک و نیم میلیارد تومان می‌رسد، در حدود ۴.۱ درصد این واحد و تنها کمی بیش از ۸ متر یک واحد مسکونی است.
 
افزایش تا ۱۰۰ درصد سقف وام بانک مسکن 
بر اساس شنیده‌ها دستگاه سیاستگذار بخش مسکن به همراه بازوی تأمین مالی آن به شورای پول و اعتبار درخواست افزایش ۱۰۰ درصد تسهیلات خرید مسکن را داده اند؛ بالاترین مقام اجرای دستگاه سیاستگذار بخش مسکن، عضو شورای پول و اعتبار است.
 
وام ۴۴۰ میلیونی خرید مسکن / قدرت خرید را بیشتر نمی کند!
بنابراین پیشنهاد شده است که رقم تسهیلات خرید مسکن فردی و زوجین در تهران به ترتیب ۲۰۰ و ۴۰۰ میلیون تومان شود که در این صورت، به همراه وام جعاله به رقم ۲۴۰ و ۴۴۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت (در صورت تصویب).
 
با ۴۴۰ میلیون تومان، زوجین می‌توانند در تهران تا حدود ۱۰ درصد از قیمت ملک را با کمک تسهیلات مسکن تهیه کنند؛ این رقم، معادل حدود ۱۵ متر از یک واحد مسکونی است.
 
اقساط ۶.۶ میلیون تومانی با وام ۴۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن
ضمن اینکه رقم اقساط این تسهیلات در صورتی که مدت زمان بازپرداخت آن همچنان ۱۲ ساله و با نرخ سود ۱۷.۵ درصد باشد، بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.
 
کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن بدون افزایش تولید، به تورم این بخش منجر خواهد شد.
 
به خصوص که در حال حاضر دفاتر واسطه‌های ملکی و مشاوران املاک با کمبود شدید عرضه فایل‌های با قیمت مناسب روبه رو بوده و این موضوع به تشدید قیمت مسکن به دلیل تورم انتظاری مالکان، دامن می‌زند.
وزیر راه (۵ آبان ۹۹): افزایش سقف وام مسکن منتفی است
این در حالی است که محمد اسلامی ۵ آبان ۱۳۹۹ در یک برنامه زنده رادیویی درباره افزایش سقف وام مسکن به طور تلویحی آن را رد کرد و گفته بود: ما نگرانی مان این است که اقداماتی که خودش تورم زاست را پرهیز کنیم؛ چون اثرات روانی اش ما را گرفتار می‌کند؛ فعلاً برنامه مان این است که کار را بیشتر و پرحجم تر پیش ببریم.
 
اسلامی تأکید داشت: به دنبال آن هستیم تا آسیب پذیری هایمان را از تورم‌های هیجانی غیر عادی بتوانیم کاهش دهیم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مسکن
پربیننده‌ترین اخبار مسکن
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!