پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۴۸
سیاست - کد خبر : 8942
جمعه، ۰۳ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

واعظی: شرکت های خصوصی با ارز نیمایی واکسن وارد می کنند

بیش از یکسال است که دولت با همه امکانات مالی، معنوی ، فنی و علمی در خدمت تولیدکنندگان واکسن است

واعظی: شرکت های خصوصی با ارز نیمایی واکسن وارد می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه اولویت نخست دولت تامین واکسن های مورد نیاز از خارج است اعلام کرد که دولت تلاش می کند تا واکسن داخلی در فصل بهار و اوایل تابستان تولید شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

شفافیت در تزریق واکسن امر مهمی است

محمود واعظی راجب شفافیت توزیع واکسن های وارداتی و وضعیت واکسن های تولید داخلی کشور اظهار داشت: شفافیت در استفاده از واکسن هایی که الان در حال تزریق هستیم امر بسیار مهمی است و برای همین رئیس جمهوری به وزارت بهداشت دستور داد به طور مرتب در این زمینه اطلاع رسانی کنند. حق مردم است که بدانند واکسن چگونه توزیع می شود، وقتی واکسن کرونا وارد کشور شده براساس تصمیم گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در اختیار مردم قرار گیرد.

واعظی با بیان اینکه وزارت بهداشت سریع تر باید در این زمینه اطلاع رسانی کند، افزود: از آنجا که حجم واکسن های وارداتی تاکنون چندان بالا نبود نمی توانستیم روزانه اطلاع رسانی کنیم اما وقتی تعداد بیشتر شود مانند بقیه موارد روزانه اطلاع رسانی خواهد شد.

برخی به کشورهای خارجی سفر می کنند تا واکسن بزنند

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما این است تا تولید داخلی انجام نشده بتوانیم واکسن های مورد نیاز را با تائید وزارت بهداشت خریداری کنیم و تحویل وزارت بهداشت دهیم و این وزارتخانه هم واکسن ها را براساس همان جدول رایگان به مردم تزریق کند. در کنار این قضیه متوجه دو اتفاق شدیم، برخی در داخل می گویند که واکسن را در خیابان ناصرخسرو می خرند و از آن سو می گویند خانواده هایی به برخی از کشورها می روند و دو سه هفته می مانند تا واکسن بزنند که این کار درستی نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری بیان کرد: رئیس جمهور اجازه داد شرکت های خصوصی و بیمارستان ها با ارز نیمایی واکسن بیاورند و تحت نظارت وزارت بهداشت به همه افرادی که نمی خواهند صبر کنند تا نوبتشان شود این واکسن را تزریق کنند. در این زمینه شرکت های دولتی و غیردولتی با ما تماس گرفتند. راه دوم این است تا برخی کشورهایی که از آنها واکسن می خریم و همکاری داشته ایم، واکسن مشترک با آن کشور را در داخل تولید کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام شده است.

امیدواریم تا پایان بهار تولید واکسن داخلی شروع شود

واعظی راه دیگر را تولید واکسن داخلی عنوان و گفت: بیش از یکسال است که دولت با همه امکانات مالی، معنوی ، فنی و علمی در خدمت تولیدکنندگان واکسن است و امیدواریم همانطور که وعده دادیم تا آخر بهار و اوایل تابستان این واکسن ها به خط تولید برسد و در داخل مورد مصرف قرار بگیرد. امیدواریم هم مشکل واکسن ایرانی در داخل حل شود و هم بتوانیم صادرات انجام دهیم.

وی راجب اینکه آیا در سفر اخیر وزیر خارجه روسیه به تهران درباره تولید واکسن روسی در ایران بحث و تبادل نظر شده یا نه، عنوان کرد: وزیر امور خارجه روسیه هم در ملاقات با رئیس جمهور و هم در ملاقات با وزیر امور خارجه کشور گفت که دولت روسیه هم از تسریع در ارسال واکسن و هم آغاز تولید واکسن مشترک حمایت می کند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!