پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۲:۴۸
دولت - کد خبر : 11317
شنبه، ۰۹ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

واعظی : مجلس نباید مردم را نامحرم بداند

باید بدانیم که اگر نیت مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد

واعظی : مجلس نباید مردم را نامحرم بداند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه دسترسی به ارتباطات دیتا امروز جزء حقوق پایه شهروندی است، هر گونه تلاش برای تحدید این حق را محکوم به شکست خواند.

واعظی در این مورد اظهار داشت: روشن است که مردم هنوز از آنچه طراحان این طرح درباره محتوای آن می گویند قانع نشده اند و هنوز هم متن موثقی از جزئیات طرح در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است.

وی صیانت از کاربران فضای مجازی و وضع قوانین در زمینه حفاظت از امنیت و اخلاق در این فضا را امری طبیعی و اللازم در جوامع مختلف دانست و بیان کرد: آنچه در این زمینه اهمیت دارد، شفافیت کامل در مواجهه با مردم و اقناع کامل آنان در خصوص قانون است. مردم نامحرم نیستند که ما در خفا برای آنها قانون بنویسم و دیوار های کوتا وبلند بسازیم.

رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه "فضای مجازی فقط چند شبکه اجتماعی بین المللی نیست که برای عدم انتشار برخی اخبار و محتوای نامناسب آن را ببندیم"، تاکید کرد: اگرچه من هم معتقدم که محتوای غیراخلاقی فضای مجازی باید مدیریت شود، اما امروز جامعه ایران دانش بنیان شده و از فضای مجازی برای کسب علم و آموزش، مهارت یابی، کسب و کار، اشتغال و انواع فعالیت های دیگر استفاده می کند.

هر گونه ایجاد محدودیت در این فضا پیامدهای قابل توجهی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت و موجب تعطیل شدن کسب و کارهای فراوان خواهد شد و طراحان طرح صیانت باید به آن توجه کنند.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تلاش برای مقابله با فناوری از طريق مسدود کردن را طبق تجربه های قبلی محکوم به شکست دانست و گفت: همه باید بدانیم که اگر نیت مان صرفا ایجاد محدودیت یا مانع گذاشتن در مقابل توسعه زیرساخت های ارتباطاتی و فضای مجازی باشد، موفق نخواهیم شد. اما اگر نیت حقیقتا آنطور که عنوان می شود، صیانت از کاربران است، باید مفاد طرح با شفافیت با مردم در میان گذشته شده و آنها در خصوص محتوای آن اقناع شوند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!