سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۶:۴۲
پنجشنبه، ۲۵ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

هکرها فعال تر از قبل

هکرها با کمک هوش مصنوعی به نشر بدافزارها در یوتیوب مشغول شده اند.

هکرها فعال تر از قبل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کلاهبرداران در جدیدترین اقدام خود به سراغ یوتوب رفته‌اند تا با انتشار محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی کاربران را برای نصب بدافزارها فریب دهند. آن‌ها از این بدافزارها برای سرقت اطلاعات شخصی افراد استفاده می‌کنند.

شرکت تحقیقاتی CloudSEK می‌گوید شمار ویدیوهایی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند تا کاربران را به‌سمت دانلود بدافزارها سوق دهند، از ماه نوامبر 2022 تاکنون رشدی 200 تا 300 درصدی داشته است.

این ویدیوها معمولاً در بخش توضیحات خود به‌طور مستقیم به خانواده‌هایی از بدافزارها ازجمله Vidar ،RedLine و Raccoon لینک می‌دهند.

اغلب این ویدیوها روش‌هایی برای کرک نرم‌افزارهای معروف ازجمله فتوشاپ، پریمیر پرو، اتودسک 3ds و اتوکد هستند.

شرکت نورتون در گزارش جدیدی اشاره کرده است که کلاهبرداران به سه روش عمده می‌توانند از ChatGPT سوءاستفاده کنند تا حملات خود را به‌شکلی مؤثرتر انجام دهند.

این سه روش شامل خلق محتوا با کمک دیپ‌فیک، فیشینگ و تولید سریع بدافزارها می‌شود.

نورتون همچنین می‌گوید توانایی تولید اطلاعات گمراه‌کننده و نادرست با کیفیت بالا و در مقیاس گسترده احتمالاً به مهاجمان اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثرتر از قبل حملات خود را پیاده‌سازی کنند و راحت‌تر روایت‌ها را در زبان‌های مختلف شکل دهند.

چت‌بات ChatGPT حتی می‌تواند به تولید حجم بالایی از بررسی‌های جعلی برای محصولات مختلف کمک کند و این بررسی‌ها را با لحن‌های گوناگون بنویسد.

این هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در حملات هدفمند برای آزار یا زورگویی به افراد در شبکه‌های اجتماعی استفاده شود و پیامدهای هولناکی به‌دنبال داشته باشد.

هکرهای وابسته به دولت کره شمالی ظاهراً مدتی است که در یک حمله سازمان‌یافته، محققان امنیتی را هدف قرار داده‌اند. یکی از تکنیک‌های جدید آن‌ها استفاده از لینکدین برای جعل هویت و استخدام این محققان است تا به‌نحوی یک فایل آلوده را برای آن‌ها ارسال و با دسترسی به سیستم قربانی بتوانند به شرکت محل کار آن‌ها نفوذ کنند.

شرکت امنیت سایبری Mandiant اخیراً در گزارشی اعلام کرده است که اولین‌بار این حملات را در ماه ژوئن سال گذشته شناسایی کرده و متوجه شده است که هکرها یک فرد آمریکایی را هدف قرار داده بودند. مهاجمان در این حملات از سه گروه بدافزار به نام‌های Touchmove ,Slideshow و Touchshift استفاده می‌کردند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!