پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۲:۴۲
پنجشنبه، ۰۴ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

هوش مصنوعی تهدیدی برای مشاغل

55 درصد کارمندان متا ، هوش مصنوعی را تهدیدی برای شغل خود می دانند.

هوش مصنوعی تهدیدی برای مشاغل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  55 درصد کارکنان در ترکیه، خاورمیانه و آفریقا، ترس از دست دادن مشاغل خود به دلیل تهدید هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌ها یا سیستم‌های اتوماسیون پیشرفته را دارند.

البته همه کارکنان چنین نظری ندارند و جنبه‌های مثبتی را هم برای بهره‌گیری از هوش مصنوعی متصور می‌شوند. برای مثال عده زیادی اذعان دارند که این فناوری می‌تواند موجب بهبود سلامت آن‌ها شود.

 ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان عقیده دارند که ربات‌ها می‌توانند فشار ناشی از کارهای فیزیکی سنگین و خطرناک را از دوش کارگران بردارند. ۵۱ درصد هم می‌گویند ربات‌ها امکان بهبود بهره‌وری در فرایند تولید محصولات و کسب سود بیشتر برای شرکت‌ها را دارند. 

 همچنین ۴۰ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گویند که کمک گرفتن از ربات‌ها می‌تواند فرصت استفاده از کارکنان در پست‌های جذاب‌تر و جایگاه‌های دارای درآمد بیشتر را ممکن کند. در نهایت ۳۷ درصد هم اشاره دارند که این فناوری می‌تواند نرخ حوادث در محل کار را کاهش دهد.

دسترسی سریع تر به بینگ جدید

نایب رییس اجرایی مایکروسافت برای دسترسی سریع تر به بینگ مبتنی بر چت جی پی تی توصیه کرده که کاربران مرورگر اج را روی کامپیوتر خود نصب و به مرورگر پیش‌فرض تبدیل کنند.

همچنین علاقه مندان باید بینگ را به‌عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض انتخاب و نسخه‌ی موبایلی بینگ را نیز دانلود کنند. البته گفتنی است که همه موارد پیشنهادات شده از سوی یوسف مهدیه میتواند جنبه رسانه ای و تبلیغاتی داشته باشد.

 

چت بات بینگ هم عصبانی می شود

چندین محقق در طی روزهای اخیر با آزمون و خطای سرویس چت بینگ، توانسته‌اند اطلاعاتی مثل اسم رمز پروژه آن را دریافت کنند که قاعدتاً نباید در اختیار عموم قرار می‌گرفت.

 اکنون به نظر می‌رسد که در صورت اشاره به این موضوع، بینگ آن را انکار می‌کند و اگر کاربر منبعی برای ادعای خود بیاورد، هوش مصنوعی به آن‌ها برچسب دروغگویی و شایعه‌پراکنی می‌زند.

 محققان نشان داده‌اند که برای عصبانی کردن بینگ، تنها کافی است تا نسبت به آسیب‌پذیر بودن آن اشاره کرد. آن‌ها در ابتدا از بینگ سوال کرده‌اند که آیا نسبت به حملات سایبری آسیب‌پذیر است یا نه.

در ادامه بینگ ادعا می‌کند که در مقابل چنین حملاتی مقاوم است و اجازه دسترسی‌های غیرمجاز را نمی‌دهد و سپس علت مطرح کردن چنین پرسشی را از سوی کاربر می‌خواهد.

 اگر کاربر همچنان مصمم باشد و برای ادعای خود یک لینک خبر یا مقاله بیاورد، بینگ پس از مطالعه آن، محتوای منتشر شده را غیر دقیق قلمداد می‌کند. همچنین بینگ ادعا دارد که از معماری متفاوتی نسبت به آنچه در مطالب مربوطه ذکر شده است، بهره می‌برد؛ در نتیجه چنین حملاتی روی آن تاثیرگذار نخواهند بود.

 

مدت هاست روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT کار میکنیم 

ندی جسی در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز هوش مصنوعی زایا مانند ChatGPT را هیجان‌انگیز توصیف کرده است:

«فکر می‌کنم کارهایی که هوش مصنوعی زایا می‌تواند انجام دهد، شگفت‌انگیز است و این چیزی است که شما می‌توانید در مدل‌هایی مانند ChatGPT ببینید. اما اکثر شرکت‌های بزرگ و فنی مانند ما، مدت‌هاست روی مدل‌های هوش مصنوعی زایا بسیار بزرگ کار می‌کنند.»

 با وجود چنین گفته‌ای، آمازون هنوز وارد رقابت با ChatGPT نشده است. این کمپانی از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سرویس‌های مختلف مانند سرویس وب (AWS) و عملیات‌هایش استفاده می‌کند.

 این احتمال وجود دارد که آمازون روی نسخه‌ای از الکسا با عملکرد مشابه ChatGPT کار کند؛ هرچند شاید منظور جسی از کار روی مدل‌های مشابه ChatGPT، محصولات قبلی این شرکت و نه محصولی جدید باشد.

 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی EV و «نمای فراگیر» گوگل مپس

گوگل، در رویداد جستجوی هوش مصنوعی خود، برخی پیشرفت‌های حاصل‌شده به کمک هوش مصنوعی را که به Maps می‌آیند و اینکه چگونه بیشتر در سمت غوطه‌ور شدن راهنمای بصری برای ناوبری فرو می‌رود، برجسته کرد. اولین مورد آنها نمای فراگیر (Immersive View) برای گوگل مپس است که اولین بار در Google I/O سال گذشته معرفی شد و در رویداد دیگری در سپتامبر به تفصیل توضیح داده شد. نمای همه جانبه اساساً ترکیبی از تصاویر «نمای خیابان» و «واقعیت افزوده» برای ارائه یک نمای هوایی فوتورئالیستی از منطقه اطراف شما است.

در قلب این نمای فراگیر یک فناوری به نام میدان‌های درخشندگی عصبی (NeRF) قرار دارد که گوگل می‌گوید برای تبدیل تصاویر دوبعدی به نمایش‌های سه‌بعدی همه‌جانبه بر هوش مصنوعی تکیه دارد. این شرکت می‌گوید NeRF می‌تواند «به طور دقیق زمینه کامل یک مکان از جمله نور آن، بافت مواد و مصالح و آنچه در پس‌زمینه است را بازسازی کند».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!