شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۱:۵۲
دوشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

هوش مصنوعی به کمک ریاضی می آید!

مایکروسافت ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی جدیدی را در برنامه تیمز و برای کلاس‌های درس معرفی کرد.

هوش مصنوعی به کمک ریاضی می آید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مایکروسافت که به‌تازگی چت‌بات به موتور جست‌وجوی بینگ و مرورگر اج اضافه کرده، ابزار‌های آموزشی هیجان‌انگیزی بر پایه‌ هوش مصنوعی به‌نمایش گذاشته است. این شرکت از ابزار‌های مورد بحث به‌عنوان «شتاب‌دهنده‌ یادگیری» یاد می‌کند.

 مایکروسافت می‌گوید این ابزار با «ساده‌سازی فرایند ایجاد، بررسی و تجزیه و تحلیل تکالیف گفتاری و ارائه برای دانش‌آموزان، گروه‌ها و کلاس‌های درس» در زمان آن‌ها صرفه‌جویی می‌کند.

 در واقع این ابزار یک همراه برای Speaker Coach خواهد بود، ویژگی که مایکروسافت در سال 2021 برای برنامه تیمز راه‌اندازی کرد و می‌تواند به کاربر در هنگام صحبت کردن راهنمایی‌ها و بازخوردهایی را ارائه کند.

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها به حالت مجازی درآمدند و تحقیقات مختلف از افت نمرات درس ریاضی خبر دادند. مایکروسافت با ابزار‌های جدیدی در تلاش است مهارت‌های ریاضی دانش‌آموزان را تقویت کند.

مایکروسافت اعلام کرد ابزار‌های آموزشی این شرکت ، مهارت‌های گفتاری و ریاضی دانش‌آموزان را تقویت می‌کنند و همزمان باعث ساده‌تر شدن کار معلم‌ها می‌شوند. مایکروسافت با این ابزارها، کودکان را برای دنیایی که از لحاظ تکنولوژیک پیشرفته‌تر از همیشه می‌شود، آماده می‌کند. 

ابزار Speaker Progress ابزار آموزشی جدید برای معلم‌ها است. مایکروسافت اعلام کرد، این ابزار «با ساده‌کردن فرآیند تهیه، بررسی و تجزیه‌و‌تحلیل تکالیف مربوط‌به مهارت‌های گفتاری و ارائه برای دانش‌آموزان، گروه‌ها و کلاس‌های درس» به معلم‌ها برای صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.

این ابزار مهارت‌های ارائه‌ دانش‌آموزان را خلاصه و بخش‌هایی را که نیاز به بهبود دارد مشخص می‌کند. به‌علاوه، Speaker Progress به معلم‌ها امکان می‌دهد که ویدیو‌های ضبط‌شده‌ دانش‌آموزان را بررسی و نیاز‌های آن‌ها را شناسایی کنند.

قابلیت Math Coach مسائل ریاضی را به‌صورت جزءبه‌جزء بررسی می کند و مراحل مختلف حل سؤالات تشریحی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. این ابزار همزمان از دانش‌آموزان می‌خواهد که تفکر انتقادی داشته باشند.

ابزار Math Progress روی معلم‌ها تمرکز می‌کند و به آن‌ها برای ساخت سؤالات تمرینی یاری می‌رساند. مایکروسافت اعلام کرد، دو قابلیت Math Coach و Math Progress مکمل یکدیگر  هستند. در واقع Math Coach با استفاده از اطلاعاتی که معلم در Math Progress وارد کرده است، روش‌های آموزشی جدیدی ایجاد می‌کند.

هوش مصنوعی مولد بلای جان شرکت های فناوری هندی می شود

همزمان با اجرای گسترده تر هوش مصنوعی مولد، سهم بازاری شرکت های مشاوره مانند Accentuer و Deloitte از شرکت های هندی مانند Infosys و Wirpo در آینده نزدیک بیشتر می شود.

همچنین هوش مصنوعی مولد می تواند یک عامل کاهش قیمت سرویس های قدیمی در کوتاه مدت باشد. زیرا این سرویس ها در حوزه قیمت گذاری با یکدیگر رقابت می کنند، از سوی دیگر آنها مجبور هستند کارمندانشان را حذف کنند و قدرت رقابت را از دست می دهند.

محصول Chat GPT که محصول شرکت Open AI است با چت بات خود کارشناسان حرفه ای و آمار صنعت فناوری را با توانایی پاسخ به سوالات، تقلید صدای انسان، از بین بردن باگ در کد، خواندن هایکو شگفت زده کرده و همچنین سبب شده مایکروسافت ۱۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کند.

پس از سرمایه گذاری مایکروسافت در Open AI، بسیاری از شرکت های بزرگ مانند آلفابت و بایدو از توسعه هوش مصنوعی مولد داخلی خود خبر دادند.

بیش از یک میلیون نفر به فهرست انتظار بینگ جدید ملحق شده‌اند!

 کاربران مایکروسافت برای استفاده از نسخه‌ی جدید بینگ در هفته‌های آینده باید در فهرست انتظار عضو شوند. بر اساس گفته‌ی ردموندی‌ها، استقبال از نسخه‌ی جدید بینگ که با هوش مصنوعی OpenAI ادغام شده، بسیار زیاد بوده است.

کارمندان گوگل ظاهراً از معرفی زودهنگام هوش مصنوعی Bard ناراضی هستند

 گوگل هفته گذشته بدون اطلاع‌رسانی قبلی و به یکباره، از چت‌بات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام Bard رونمایی کرد تا به جنگ ChatGPT برود. اما ظاهراً معرفی زودهنگام و عجولانه این چت‌بات، باعث نارضایتی کارمندان گوگل و انتقاد آن‌ها از مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای شده است.

کارمندان گوگل از زمان‌بندی معرفی Bard راضی نیستند. ظاهراً این افراد یک صفحه پیام را با انتقادهایی از گوگل، پیچای، معرفی Bard و تعدیل نیرو پر کرده‌اند.

اولین ربات انسان‌نمای مبتنی بر هوش مصنوعی ساخت عربستان معرفی شد

عربستان سعودی از اولین ربات خود که مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده است و می‌تواند با زبان عربی صحبت کند، رونمایی کرد. این ربات در رویداد فناوری LEAP23 به نمایش گذاشته شد تا با انسان‌ها تعامل داشته باشد.

این نمایشگاه میزبان رباتی به‌ نام «سارا» بود که دوربین دارد و با کمک هوش مصنوعی می‌تواند حضور افراد را در مقابل خود تشخیص دهد. این ربات پس از تشخیص انسان‌ها و شنیدن فرمان «سلام سارا» قادر است با افراد وارد گفت‌وگو شود.

ربات جدید عربستان می‌تواند گویش‌های مختلف عربی در این کشور را تشخیص دهد و با تحلیل جملات، محتوای آن‌ها را بفهمد. به‌ همین خاطر، او به هر سؤال به‌شکل متفاوتی پاسخ می‌دهد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!