جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۰۹
پنجشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

هوش مصنوعی به جای خبرنگاران

مدیرعامل شرکت رسانه ای اکسل اشپرینگر : هوش مصنوعی می تواند جایگزین خبرنگاران شود.

هوش مصنوعی به جای خبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، مدیرعامل گروه رسانه‌ای بزرگ اکسل اشپرینگر در آلمان اخیراً در یادداشتی اعلام کرده است که خبرنگاران در معرض ریسک جایگزین‌شدن با سیستم‌های هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT قرار گرفته‌اند. درنتیجه، به‌ نظر او تنها کسانی از این تغییر در امان خواهند ماند که بتوانند بهترین محتواهای اختصاصی و بکر را تولید کنند.

این اظهارنظر در شرایطی اعلام شده است که این شرکت به‌دنبال افزایش درآمد در دو روزنامه «بیلد» و «دی ولت» و حرکت به‌سمت تبدیل این روزنامه‌ها به‌شکل تماماً دیجیتالی است. گفته می‌شود که این فرایند همچنین شامل تعدیل نیرو خواهد بود، چون خودکارشدن برخی امور و استفاده از هوش مصنوعی نیاز به بسیاری از جایگاه‌های شغلی را از بین می‌برد.

دوپفنر می‌گوید ابزارهای هوشمند مصنوعی ازجمله ChatGPT وعده ایجاد انقلاب در اطلاعات را می‌دهند و خیلی زود در زمینه گردآوری اطلاعات از انسان‌ها پیشی می‌گیرند. او ادامه می‌دهد: «درک این تغییر برای حفظ قابلیت زیست‌پذیری ناشران در آینده ضروری است. فقط شرکت‌هایی باقی خواهند ماند که بهترین محتواهای اختصاصی را تولید کنند.»

 

تزریق هوش مصنوعی به یوتیوب: تغییر لباس و محیط ضبط ویدئو امکان‌پذیر می‌شود

رئیس جدید یوتیوب می‌گوید این پلتفرم روی قابلیت جدیدی برپایه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند که تغییر لباس و محیط ضبط ویدئو را امکان‌پذیر خواهد کرد.

نیل موهان که ماه گذشته‌ی میلادی به‌عنوان رئیس جدید یوتیوب انتخاب شد، در اولین یادداشتی که برای کارکنان شرکت ارسال کرده، از اولویت‌بندی‌های اصلی و قابلیت‌های جدیدی گفته است که در آینده به محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئو در دنیا اضافه خواهند شد. موهان در یادداشتش می‌گوید که همچنان تولیدکنندگان محتوا را در اولویت قرار می‌دهد.

یکی از بخش‌های جالب‌ یادداشت نیل موهان، اشاره به قابلیت جدیدی بود که از هوش مصنوعی مولد نشئت می‌گیرد و تولید ویدئوهای خلاقانه‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. به‌گفته‌ی موهان، تولیدکنندگان محتوا خواهند توانست با هوش مصنوعی، لباس یا محیطی که در آن حضور دارند، تغییر دهند.

 

مایکروسافت هوش مصنوعی بینگ جدید را به بخش جستجوی ویندوز 11 اضافه کرد

مایکروسافت لحظاتی قبل از آپدیت جدید ویندوز 11 رونمایی کرد. در این آپدیت بینگ جدید به بخش   سرچ ویندوز 11 اضافه شده و کاربران می‌توانند از بخش تسکبار از بینگ جدید سوالات خود را بپرسند.

 

ایلان ماسک یک تیم برای توسعه رقیب ChatGPT تشکیل می دهد 

طبق گزارش The Information، ایلان ماسک با «ایگور بابوشکین»، یک محقق هوش مصنوعی که در گذشته در شرکت دیپ‌مایند متعلق به آلفابت کار می‌کرده، تماس داشته تا درباره تشکیل یک آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی صحبت کند. هدف از تأسیس این آزمایشگاه تحقیقاتی، توسعه رقیب ChatGPT است. 

طبق این گزارش، پروژه مدنظر ایلان ماسک هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و برنامه‌ خاصی برای توسعه محصولات وجود ندارد. علاوه‌براین، بابوشکین به اینفورمیشن گفته که فعلاً به پروژه ایلان ماسک نپیوسته است. 

چت‌بات ChatGPT که در ماه‌های اخیر سروصدای زیادی بپا کرده، محصول شرکتی است که ایلان ماسک خودش یکی از بنیان‌گذارانش محسوب می‌شود. اما حالا ظاهراً ماسک می‌خواهد با تشکیل یک تیم به جنگ شرکت OpenAI برود.

شرکت Futuri برای اولین‌بار در دنیا کنترل یک ایستگاه رادیویی را به هوش مصنوعی به نام RadioGPT سپرده است. RadioGPT قدرت GPT-3 را با یک سیستم محتوایی خاص مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب کرده و در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از ۲۵۰ هزار منبع خبری به‌دنبال داغ‌ترین ترندها می‌گردد.

این هوش مصنوعی با استفاده از فناوری GPT-3 اسکریپتی را به‌وجود می‌آورد که برای پخش زنده استفاده می‌شود. این اسکریپت با کمک صداهای هوش مصنوعی به حالت صوتی درمی‌آید. درنهایت می‌توان از یک، دو یا حتی سه مجری هوش مصنوعی برای ایستگاه‌های رادیویی استفاده کرد.  

این مدل می‌تواند به‌نحوی آموزش داده شود که صدای شخصیت‌های معروف را تقلید کند. RadioGPT حتی می‌تواند پست‌هایی برای شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال تولید کند. درنتیجه می‌توان محتواهای صوتی را ذخیره کرد و بلافاصله آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!