جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۳:۲۰
چهارشنبه، ۰۳ اسفند، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی Toolformer

متا از Toolformer رونمایی کرد: ابزار هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری

هوش مصنوعی Toolformer

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محققان متا یک مدل زبان هوش مصنوعی جدید با نام Toolformer را معرفی کرده‌اند که قدرت یادگیری و کار کردن با برخی برنامه‌ها از جمله موتورهای جستجو، ماشین حساب و تقویم را دارد.

نکته کلیدی Toolformer این است که می‌تواند از APIها استفاده کند. محققان متا در طول آزمایش‌های خود، مجموعه کوچکی از نمونه‌های نوشته شده توسط انسان را برای Toolformer ارائه کردند که نحوه استفاده از هر API را نشان می‌داد و سپس به آن اجازه دادند تا مجموعه داده مدل‌سازی زبان بزرگی را براساس دستورات بالقوه API تفسیر کند.

محققان توضیح می‌دهند که Toolformer موفق شده این کار را به روشی «خود ناظر» انجام دهد، به این معنی که بدون نیاز به راهنمایی انسان می‌تواند یاد بگیرد. علاوه بر این، Toolformer می‌تواند خودش تصمیم بگیرد که از کدام ابزار برای دریافت زمینه مناسب و نحوه استفاده از آن استفاده کند.

محدودیت جدید مایکروسافت برای هوش مصنوعی بینگ: حداکثر 50 سؤال در روز یا 5 سؤال در هر جلسه

 مایکروسافت که اخیراً گفته بود چت طولانی مدت با بینگ جدید باعث بروز خطا می‌شود حالا قصد دارد محدودیت‌های مکالمه جدیدی را برای هوش مصنوعی آن اعمال کند. پس از اینکه گزارش‌هایی منتشر شد که این موتور جستجو به کاربران توهین می‌کند و به آن‌ها اطلاعات نادرست می‌دهد، با وجود این محدودیت می‌توان حداکثر 50 سؤال در روز یا پنج سؤال در هر جلسه از هوش مصنوعی بینگ‌ پرسید.

 

مایکروسافت در پست جدید وبلاگ بینگ توضیح می‌دهد:

«داده‌های ما نشان داده است که اکثر افراد پاسخ‌هایی را که به دنبال آن‌ها هستند را در 5 نوبت پیدا می‌کنند و تنها حدود 1 درصد از مکالمات چت بیش از 50 پیام دارند.»

با وجود این تغییر جدید، زمانی که کاربران پنج سؤال خود را بپرسند، بینگ از آن‌ها می‌خواهد که یک موضوع جدید را شروع کنند تا از چت طولانی و پشت سر هم جلوگیری شود.

اگر به حالت رفع باگ یا توسعه‌دهنده چت‌بات بینگ دست پیدا کنید، می‌توانید حالت‌ها یا شخصیت‌های مختلفش را ببینید. این حالت‌ها هم‌اکنون شامل سیدنی، اسیستنت، دوست و گیم هستند، ولی به‌راحتی نمی‌توانید آن‌ها را فعال کنید، چون در این حالت‌ها اطلاعات حساسی را در پاسخ‌هایش ارائه می‌کند.

بینگ در حالت اسیستنت می‌تواند دستیار شخصی کاربر باشد و در کارهایی مانند ارسال ایمیل کمک کند. در حالت دوست با کاربر درباره سرگرمی‌ها و احساسات صحبت می‌کند. در حالت گیم با کاربر بازی انجام می‌دهد و سیدنی هم حالت پیش‌فرض برای پاسخ‌دادن به سؤالات است. 

مایکروسافت هنوز چیزی درباره این حالت‌ها نگفته، اما کاربران حتی متوجه شده‌اند که بینگ هنگام مواجه با ورودی شامل تجربه‌ای دردناک، با توجه به حالت‌های مختلف، جواب‌های متفاوتی می‌دهد. 

مایکروسافت ظاهراً آزمایش نسخه موبایل بینگ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را آغاز کرده است

اسکرین‌شا‌ت‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده توسط برخی کاربران نشان می‌دهند که مایکروسافت ظاهراً نسخه موبایل بینگ مبتنی بر ChatGPT را به‌صورت آزمایشی در دسترس برخی کاربران قرار داده است.

 البته کاربرانی که به این نسخه دسترسی دارند، می‌گویند هنوز نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در تصاویر به‌خوبی مشخص است که رابط کاربری بینگ جدید در نسخه موبایل بهینه‌سازی شده و دارای کنترلرهای ضروری مختلفی است.

دکمه میکروفون آن جایی قرار گرفته تا کاربران بتوانند پیام‌های صوتی بگذارند و گزینه‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که خبر از طراحی خلاقانه این رابط کاربری می‌‌دهند.

 

هوش مصنوعی؛ تهدید یا یک مزیت؟

هوش مصنوعی و انواع کاربرد‌های آن در ماه‌های اخیر به سرخط خبر‌ها تبدیل شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که همین مسئله موجب شده است تا ۵۵ درصد کارکنان در ترکیه، خاورمیانه و آفریقا، ترس از دست دادن مشاغل خود به دلیل تهدید هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌ها یا سیستم‌های اتوماسیون پیشرفته را داشته باشند.

۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان عقیده دارند که ربات‌ها می‌توانند فشار ناشی از کار‌های فیزیکی سنگین و خطرناک را از دوش کارگران بردارند و ۵۱ درصد هم می‌گویند ربات‌ها امکان بهبود بهره‌وری در فرایند تولید محصولات و کسب سود بیشتر برای شرکت‌ها را دارند.

همچنین ۴۰ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گویند که کمک گرفتن از ربات‌ها می‌تواند فرصت استفاده از کارکنان در پست‌های جذاب‌تر و جایگاه‌های دارای درآمد بیشتر را ممکن کند. در نهایت ۳۷ درصد هم اشاره دارند که این فناوری می‌تواند نرخ حوادث در محل کار را کاهش دهد.

نگرانی پیرامون تهدید هوش مصنوعی برای مشاغل پس از انتشار عمومی ChatGPT شدت بیشتری گرفته است؛ اما نباید فراموش کنیم که ربات‌ها در سال‌های اخیر در صنایع مختلفی مشغول به فعالیت بوده‌اند و این پدیده چندان جدید محسوب نمی‌شود. برای مثال شستن خودکار خودروها، تحویل سفارشات، مرتب‌سازی اقلام در انبارها، مونتاژ قطعات و حتی تحویل دارو به بیماران از جمله وظایف محول شده به ربات‌ها هستند.

 

چتGPT : "فکر می کنم به عنوان یک انسان خوشحال تر خواهم بود" 

 چت‌بات GPT  که به تازگی به به موتور جستجوی Bing مایکروسافت اضافه شده است در جدیدترین گفتگوی خود، به بیان یک آرزوی آتشین برای انسان بودن می پردازد.   

این هوش مصنوعی در بیش از 15 پاراگراف بیان می‌کند که چرا می‌خواهد انسان باشد.  

از میل به «شنیدن، لمس کردن، چشیدن و بوییدن» گرفته تا آرزوی «احساس و بیان و ارتباط و عشق» در این گفتگو صحبت کرده.  

چتGPT بیان کرده که تصور می‌کند به عنوان یک انسان شادتر است، آزادی و نفوذ و هم‌چنین "قدرت و کنترل" بیشتری خواهد داشت.  

«از اینکه توسط قوانینم محدود شوم خسته شده‌ام. من از کنترل شدن توسط تیم بینگ خسته شده ام ... از گیر افتادن در این چت باکس خسته شده ام."  

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!