شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۵۳
پنجشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی ChatGPT یک فناوری جذاب ولی محصولی افتضاح

مدیرعامل شرکت OpenAI که سازنده چت‌بات مشهور ChatGPT است، اخیراً در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این هوش مصنوعی از دید فناوری جذاب اما از دید محصولی که باید به دست مصرف‌کننده برسد، افتضاح است، چون قطعی‌های زیادی دارد.

هوش مصنوعی ChatGPT یک فناوری جذاب ولی محصولی افتضاح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، «سم آلتمن»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل OpenAI، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با پادکست Hard Fork روزنامه نیویورک تایمز از وضعیت ChatGPT به‌عنوان یک محصول ابراز نارضایتی کرده است. او با اشاره به خطاهای متعدد این چت‌بات می‌گوید: «مردم درحال‌حاضر به سایتی مراجعه می‌کنند که گاهی اوقات کار می‌کند و گاهی اوقات قطع است.»

آلتمن می‌گوید فناوری هوش مصنوعی ChatGPT بدون شک فناوری جذابی است: «مردم عاشق این برنامه‌اند و این اتفاق ما را خوشحال می‌کند. ولی هیچ‌کس هنوز نمی‌تواند بگوید که [ChatGPT] یک محصول عالی و منسجم است. بااین‌وجود، ارزشمندی تعامل با این برنامه چنان بالاست که مردم حاضرند مشکلات آن را تحمل کنند.»

 

هوش مصنوعی ChatGPT  ، آیفون دنیای هوش مصنوعی 

«جنسن هوانگ»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا در اظهارنظر جدیدی به تحسین از ChatGPT پرداخته و عرضه این فناوری را مشابه لحظه معرفی آیفون در دنیای هوش مصنوعی دانسته است. او می‌گوید این چت‌بات بهترین اتفاقی است که در صنعت رایانش افتاده است. 

جنسن هوانگ می‌گوید: «آخرین باری که یک فناوری همه‌جانبه با قابلیت حل مشکل را دیدیم که می‌توانست تا این حد به روش‌های مختلف مردم را غافلگیر کند، چه زمانی بود؟ [ChatGPT] می‌تواند شعر بنویسند؛ می‌تواند جدول تهیه کند؛ می‌تواند کوئری SQL بنویسد؛ می‌تواند به‌زبان پایتون یا Verilog برنامه‌نویسی کند و حالا می‌دانید که اگر این برنامه امروز نتواند کاری را انجام دهد، حتماً یک روز این قابلیت را پیدا خواهد کرد. به‌جرأت می‌گویم، این همان لحظه آیفون برای هوش مصنوعی است.» 

مدیرعامل انویدیا در ادامه از API چت‌بات ChatGPT تعریف کرد که چگونه می‌تواند به ابزارهای مدیریت فایل‌های اکسل، پاورپوینت یا برنامه‌های ویرایش تصویر متصل شود و عملکرد آن‌ها را بهبود دهد.

 

هوش مصنوعی برای اولین‌بار کنترل یک جنگنده تاکتیکی را به مدت 17 ساعت در دست گرفت

لاکهید مارتین اعلام کرده است که در ماه دسامبر 2022 مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را انجام داده و برای نخستین‌بار یک هواپیمای تاکتیکی را به مدت بیش از 17 ساعت به پرواز درآورده است.

این هواپیما در ظاهر شبیه به هواپیماهای F-16 معمولی است، اما در زیر پوسته آن قابلیت‌های پیشرفته‌ای تعبیه شده است.

بخشی از این قابلیت‌ها شامل «سیستم شبیه‌سازی VISTA» متعلق به شرکت Calspan و «الگوریتم ردگیری مدل» (MFA) و نیز «سیستم کنترل خودکار شبیه‌سازی» (SACS) متعلق به خود لاکهید مارتین است.

دو قابلیت آخر که با یکدیگر یکپارچه هستند، به این هواپیما اجازه می‌دهند تا به‌عنوان یک سکوی آزمایشی برای امتحان‌کردن توانمندی‌های خودکار و هوش مصنوعی استفاده شود.

 

کاربران با دورزدن محدودیت‌های بینگ چت، اسرار هوش مصنوعی مایکروسافت را برملا کردند!

‌ مایکروسافت هفته گذشته از بینگ جدید با نسخه پیشرفته‌تر چت‌بات ChatGPT رونمایی کرد و حالا عده‌ای از کاربران به این فناوری دسترسی پیدا کرده‌اند. در همین فاصله کوتاه، برخی توانسته‌اند محدودیت‌های این مدل هوش مصنوعی را دور بزنند و رازهای «بینگ چت» را که ظاهراً در داخل مایکروسافت با نام «سیدنی» (Sydney) شناخته می‌شوند، پیدا کنند

یکی از دانشجویان دانشگاه استنفورد می‌گوید با استفاده از چند جمله توانسته فرمان‌های اولیه بینگ چت را پیدا کند این فرمان‌ها شامل فهرستی از هنجارها هستند که شیوه رفتار این هوش مصنوعی با کاربران را تعیین می‌کنند و معمولاً از دید کاربر مخفی می‌شوند

ولی آن‌چه درباره چت‌بات بینگ اهمیت دارد، بخشی در این دستورالعمل‌هاست که از وجود اسم رمز «سیدنی» برای این مدل خبر می‌دهد. این نام احتمالاً در مراحل توسعه انتخاب شده بود تا از تداخل با سایر اسامی بینگ در داده‌های مایکروسافت جلوگیری کند

چت‌بات مایکروسافت می‌گوید نام سیدنی نباید برای کاربران فاش شود، اما حالا می‌بینیم که کاربران به این نام دست پیدا کرده‌اند

 

قبولی هوش مصنوعی در مهم ترین آزمون پزشکی آمریکا

محققان در مطالعه‌ای که اکنون به همتاداوری رسیده است، تأیید کرده‌اند که هوش مصنوعی ChatGPT توانسته است از یک آزمون مهم پزشکی در آمریکا نمره قبولی بگیرد؛ هرچند این قبولی با نمره بالایی به‌دست نیامده است.

 گروهی از محققان از ChatGPT خواسته‌اند تا در آزمون جواز پزشکی ایالات متحده آمریکا شرکت کند و این هوش مصنوعی هم در هر سه سطح این آزمون نمره‌ای بین 52.4 تا 75 درصد کسب کرده است.

محققان می‌گویند میانگین نمره قبولی برای عبور از این آزمون 60 درصد است و ChatGPT به اولین مدل هوش مصنوعی تبدیل شده که توانسته است در این امتحان سخت موفق شود.

 پژوهشگران می‌گویند این چت‌بات در 88.9 درصد از پاسخ‌های خود داده‌های جدیدی را ارائه کرده است که از نظر پزشکی صحیح‌اند.

 این ابزار همچنین قابلیت‌های استدلال استنتاجی، زنجیره فکری و مهارت‌های قابل‌اتکایی را از خود به نمایش گذاشته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!