شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۲۹
بین الملل - کد خبر : 17194
چهارشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

همکاری آمریکا و هندوستان در حوزه هوش مصنوعی و تجهیزات نظامی برای مقابله با چین

همکاری آمریکا و هندوستان در حوزه هوش مصنوعی و تجهیزات نظامی برای مقابله با چین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، واشنگتن می‌خواهد شبکه‌های تلفن همراه غربی بیشتری را در شبه قاره مستقر کند تا با فناوری‌های هوآوی چین مقابله کند، از متخصصان تراشه‌های رایانه‌ای هندی بیشتر در ایالات متحده استقبال کند و شرکت‌های هر دو کشور را به همکاری در زمینه تجهیزات نظامی مانند سیستم‌های توپخانه، تشویق کند.

کاخ سفید در هر جبهه با یک نبرد سخت مواجه است، از جمله محدودیت های ایالات متحده در انتقال فناوری نظامی و ویزا برای کارگران مهاجر، همراه با وابستگی طولانی مدت هند به مسکو برای سخت افزار نظامی.

مشاور امنیت ملی بایدن، جیک سالیوان، و همتای هندی او، آجیت دوال، روز سه‌شنبه با مقامات ارشد هر دو کشور در کاخ سفید دیدار می‌کنند تا ابتکار آمریکا-هند در زمینه فناوری‌های بحرانی و نوظهور را راه‌اندازی کنند.

سالیوان گفت: «چالش بزرگ‌تر ایجاد شده توسط چین - شیوه‌های اقتصادی، تحرکات نظامی تهاجمی، تلاش‌هایش برای تسلط بر صنایع آینده و کنترل زنجیره‌های تأمین آینده - تأثیر عمیقی بر تفکر دهلی داشته است.»

دوال همچنین در سفر سه روزه خود به واشنگتن دی سی که روز چهارشنبه به پایان می رسد، با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

دهلی نو با شرکت در مانورهای نظامی با روسیه و افزایش خرید نفت خام این کشور، که منبع اصلی تامین مالی جنگ روسیه در اوکراین است، واشنگتن را ناامید کرده است. اما واشنگتن تا الان واکنشی نشان نداده است تا هند را بیشتر به سمت روسیه سوق ندهد و در عین حال از موضع جنگ طلبانه تر هند در قبال چین چشم پوشی می کند.

روز دوشنبه، سالیوان و دوال در یک رویداد اتاق بازرگانی با مدیرانی از شرکت لاکهید مارتین، (LMT.N) ، شرکت های آدانی (ADEL.NS) و Applied Materials Inc. (AMAT.O) شرکت کردند.

اگرچه هند بخشی از پروژه تعامل آسیایی دولت بایدن، چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه (IPEF) است، اما از پیوستن به مذاکرات ستون تجاری IPEF خودداری کرده است.

این ابتکار همچنین شامل تلاش مشترک در فضا و محاسبات کوانتومی با عملکرد بالا است.

در همین حال، شرکت جنرال الکتریک (GE.N) از دولت ایالات متحده درخواست مجوز برای تولید موتورهای جت با مشارکت هند می کند که به هواپیماهای مورد استفاده و تولید هند کمک می کند. طبق گفته کاخ سفید، بررسی این درخواست، در حال انجام است.

دهلی نو گفت که دولت ایالات متحده درخواست جنرال الکتریک را به سرعت بررسی خواهد کرد و دو کشور بر تولید مشترک "اقلام کلیدی مورد علاقه متقابل" در دفاع تمرکز خواهند کرد.

دو کشور همچنین یک مکانیسم هماهنگی فناوری کوانتومی ایجاد کردند و توافق کردند که یک کارگروه با حضور نمایندگان نیمه هادی هند، انجمن نیمه هادی الکترونیک هند (IESA) و انجمن صنعت نیمه هادی ایالات متحده (SIA) برای ترویج توسعه اکوسیستم های نیمه هادی تشکیل دهند.

در بیانیه هند آمده است که برنامه فضایی هند با ناسا، در زمینه فرصت های پرواز فضایی انسان و سایر پروژه ها همکاری خواهد کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!