جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۲۳
تحلیل سیاسی - کد خبر : 689
سه شنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

همه گمانه زنی ها از نامزدی سعید جلیلی در انتخابات مجلس

مدتی است که گوشه و کنار خبرهای مختلفی در مورد سعید جلیلی به گوش می خورد.

همه گمانه زنی ها از نامزدی سعید جلیلی در انتخابات مجلس

مدتی است که گوشه و کنار خبرهای مختلفی در مورد سعید جلیلی به گوش می خورد و نام جلیلی در آستانه انتخابات مجلس بعد از مدتی خاموشی خبری، روی زبان ها افتاده و گمانه زنی ها حکایت از عزم سعید جلیلی برای حضور در انتخابات دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایران زمین، گوشه و کنار خبرهای انتخاباتی که سرک بکشید، نام سعید جلیلی یکی از عناوینی است که در سر لیست این اخبار رخ می نماید، سعید جلیلی ای که پیش از این در خبرها خواندیم احتمالا به عنوان نماینده تهران در سرلیست جبهه پایداری مطرح می شود تا احتمالا رقابتی با فهرست اصلاح طلبان و فهرست شورای وحدت با سرلیستی نام های آشنایی چون عارف و قالیبف داشته باشد.

آری خبرهای انتخاباتی این چنینی گوشه و کنار مطرح می شد و گمانه زنی ها را به سمت نامزدی وی برای تهران شدت می بخشید، اما چند روزی است که با جستجوی اخبار، نکته دیگری حاصل می شود و این روزها خبر نامزدی جلیلی از شهر مشهد گرم تر است و همین گرمی اخبار، گمانه زنی ها را به سمت نامزدی وی از مشهد شدت می بخشد.

این خبرهای گوشه و کنار در مورد کاندیداتوری جلیلی از مشهد با مصاحبه حسین امینی با خبری در نامه نیوز، درباره این تصمیم بیشتر قوت گرفت چرا که وی با عنوان این که صحبت هایش مطرح است، خاطر نشان کرد که شاید وی چاره ای غیر از این تصمیم ندارد چرا که در تهران فاقد جایگاه است و در مشهد بیشتر از شهرهای دیگر جایگاه دارد و در ادامه از حمایت جبهه پایداری از وی خبر داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره میزان قدرت فهرست جبهه پایداری در مشهد با سرلیستی جلیلی برای در حاشیه قرار دادن سایر فهرست‌های انتخاباتی بعید دانست که از ۵ نماینده کنونی مشهد یعنی کریمی قدوسی، امیرحسین قاضی زاده، بحرینی، پژمانفر و شیران کسی بخواهد جابه جا شود و در ادامه از احتمال کنار گذاشتن رضا شیران از سوی جبهه پایداری در مشهد به علت گرایش او به سمت قالیباف و بستن فهرست با سرلیستی سعید جلیلی، اظهار کرد: در این صورت آقای شیران و دیگران هم لیست خود را می دهند.

این اظهارات امینی در حالی مطرح شد که بیژن نوباوه، نماینده مجلس نهم در گفتگویی دیگر با همان سایت خبری اصلاح طلب یعنی نامه نیوز، درباره کاندیداتوری جلیلی در انتخابات مجلس گفت که آقای جلیلی اصلا نامزد انتخابات مجلس نمی شود چرا که وی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی است و مسئولیت های سنگینی بر عهده دارد.

در ادامه این اظهارات جواد آرین‌منش، نماینده مشهد در مجلس هشتم نیز درباره تصمیم جلیلی برای نامزدی در انتخابات مجلس از مشهد، فلاش بکی به گذشته زد و یادی از مجلس پنجم کرد و از رای نیاوردن وی در آن دوره یاد کرد و البته بر این موضوع نیز تاکید کرد که جلیلی آن زمان چهره شناخته شده ای نبود و امروز چهره ای مشهور است و با این وجود بهتر  دانست که از تهران بیاید چون در مشهد حضور زیادی نداشته است.

تمام این اظهار نظرها در مورد سعید جلیلی مطرح بود و اوج آن را می توان در اظهارات چندی پیش سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در اواسط خرداد امسال دید که مطرح کرد اگر اصلاح طلبان براى انتخابات مجلس فعال نشوند، جليلى رييس مجلس مى شود و ما نمى توانيم كشور را به جبهه پايدارى بسپاريم.

این نوع اظهار نظرها در حالی مطرح است که هنوز لیست قطعی از جانب اصولگرایان مبنی بر چینش نیروها برای مجلس آینده بیرون نیامده و در این میان برخی معتقدند که احتمالا دوباره غلامعلی حدادعادل خودش سرلیست قرار خواهد گرفت؛ اما با تمام این گمانه زنی ها پیشتر محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، گفته بود تناسب جلیلی با پارلمان بیشتر از قالیباف است؛ کمااینکه تجربه آقای قالیباف در حوزه اجرا از پارلمان بیشتر است و همان زمان پیش بینی کرد که به نظر می‌آید انتخاب سعید جلیلی از سوی پایداری‌ها برای حضور در رقابت اسفند ۹۸ درست است و ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه نیز همان زمان گفته بود حضور قالیباف، به اندازه جلیلی محتمل نیست.

تمامی این اظهار نظرها ادامه پیدا کرد تا روزنامه صبح توس، چاپ خراسان، گمانه زنی ها را به هم ریخت و از حضور احتمالی قالیباف در فهرست اصولگرایان حوزه انتخاباتی مشهد و کلات گفت که می‌تواند معادلات بسیاری از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را در استان و حتی کشور برای کسب کرسی ریاست مجلس بر هم بزند.

البته تمام این گمانه زنی ها سال ۹۴ نیز مطرح بود و آن زمان هیچ اتفاقی رخ نداد ، هر چند نباید فراموش کنیم که آن زمان بحث انتخابات 96 هم مطرح بود.

حال که گمانه زنی های مختلف از حضور جلیلی به عنوان نماینده مشهد قوت گرفته باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا گفتمان سعید جلیلی در صورت قطعی شدن کاندیداتوری وی از مشهد، موجب پیروزی او می شود یا نه؟

زمان بهترین پاسخگوی این سوال است...

نویسنده: مرجان میرزاعبداله

علیرضا مجیدی

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل سیاسی
پربیننده‌ترین اخبار تحلیل سیاسی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!