شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۷:۱۹
سیاست - کد خبر : 755
سه شنبه، ۲۳ مهر، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

همه چیز درباره روح الله زم از آمدنیوز تا دستگیری

عصر دیروز، خبری روی خروجی خبرگزاری ها رفت که به ثانیه نکشیده مثل یک بمب در فضای مجازی پیچید.

همه چیز درباره روح الله زم از آمدنیوز تا دستگیری

عصر دیروز، خبری روی خروجی خبرگزاری ها رفت که به ثانیه نکشیده مثل یک بمب در فضای مجازی پیچید و دست به دست شد و بر اساس آن روح الله زم، معروف ترین چهره  نظام این روزها توسط سپاه بازداشت شد.

جزئیات دستگیری روح الله زم مدیر آمدنیوز

به گزارش گروه سیاسی ایران زمین، امروز، دوشنبه بیست و دوم مهر ماه، روز پر خبری برای اهالی خبر بود و میانه روز خبری روی خروجی خبرگزاری ها رفت که واکنش های بسیاری در پی داشت و به سرعت دست به دست شد و خیلی ها، خیلی چیزها در موردش گفتند و خواندند و  شنیدند و خیلی ها نسبت به آن واکنش نشان دادند.

سازنده اصلی سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز توسط سپاه پاسداران دستگیر شد، آمد نیوزی که بعد از آشوب های دی ماه ۱۳۹۶، همواره دردسر درست می کرد و فعالیت ضد نظام خود را با هدف واهی براندازی نظام، با ادبیاتی به دور از ادبیات حرفه ای ژورنالیستی که اولین رسالتش نشر واقعیات به دور از تعصب بیجاست، پیش گرفت و کار را به جایی رساند که با تحریک افکار عمومی، علنا مردم را دعوت به اغتشاش می کرد و خیال خام در سر می پروراند، از آشوب 96 گرفته تا هر اتفاق ریز و درشت را جنجال می کرد و به نام آگاه سازی افکار عمومی، اهداف شوم خود را دنبال می کرد.

روح الله زم را بیشتر بشناسیم

روح‌الله زم، متولد شهریور ۱۳۵۲ در تهران بود که نامش بیشتر از هر چیز با سایت و کانال تلگرامی آمد‌نیوز پیوند خورده است.

وی فرزند محمدعلی زم، روحانی سرشناس است که مدتی به عنوان تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و موجیورود فرزندش به آثار سینمایی شد، فرزندی که پس از رخدادهای ۸۸ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و سپس ایران را به مقصد مالزی ترک و بعدها از فرانسه سر بر آورد و در سال ۱۳۹۴ با کمک و همراهی برخی از عناصر ضد نظام، با تاسیس کانالی به نام «آمد نیوز» در  تلگرام، فعالیت تبلیغی علیه نظام را آغاز کرد.

تا این زمان آشنایی با وی چندان فراگیر نبود، تا سال ۱۳۹۶ که دو نفر از اعضای خانواده اش به جرم جاسوسی دستگیر شدند و او مدعی شد که این کارها برای تحت فشار گذاشتن او و تیم خبری‌اش است و همین باعث شد تا در روز ۱۹ مهر ۱۳۹۶ سردبیر کانال تلگرامی آمدنیوز در پستی نوشت: به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده آقای روح‌الله زم اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست تلگرامی، پدر روح‌الله زم در نامه‌ای دو پهلو دستگیری دو فرزندش را تأیید کرد و فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند.

و بدین ترتیب هویت آمد نیوز بر اهالی خبر مشخص شد و به انتشار خبرهایی که مدعی بود اسناد دست اول است، ادامه داد.

زم در این مدت با  انتشار مطالبی بی‌اساس و طرح ادعاهایی درباره سران و مقامات عالی‌رتبه کشور به سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی و ایجاد بی‌اعتمادی در مردم نسبت به سران کشور، پرداخت و  وارد فاز تخرییبی علیه نظام  شد و با انتشار مطالب جعلی، بیش از یک میلیون مخاطب جذب کرد و حتی در مقطعی ویدئوهایی آموزشی برای ساخت بمب‌های دستی (کوکتل مولوتف) منتشر کرد و در تلاش بود تا با دعوت مردم به شورش مسلحانه، امنیت کشور را با چالش‌هایی مواجه کند.

همین موضوع باعث شد، مقامات کشور به وسیله مدیر عامل تلگرام، خواستار متوقف شدن فعالیت‌های آمدنیوز شدند و تلگرام به دلیل «تشویق به خشونت» این کانال را مسدود کرد؛ اما تیم رسانه‌ای زم دوباره با استفاده از عنوان جدید صدای مردم به تلگرام بازگشت و رویه قبلی را پی گرفت.

این رویه ادامه داشت تا اوایل اسفند ماه ۹۷ دستگاه اطلاعاتی کشور با انتشار مستندی به نام «ایستگاه پایانی دروغ» روایتی از نفوذ دستگاه اطلاعاتی ایران به مراکز اطلاعاتی دشمن و چگونگی قرار گفتن عناصر آنها در رصد اطلاعاتی مطرح کرد و چگونگی فریب روح‌الله زم توسط عوامل دستگاه‌های اطلاعاتی به نمایش گذاشته شد.

بدین ترتیب، سربازان گمنام امام زمان(عج) روز به روز به او نزدیک‌تر شدند تا اینکه سرانجام خبر آمد که، وی توسط سپاه پاسداران طی عملیاتی پیچیده سازمان اطلاعات سپاه، دستگیر شده است.

نحوه دستگیری زم اما امروز، سوال بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی بودو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه خود صراحتا عنوان کرد که سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را  مدیریت و  فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را  به داخل کشور هدایت و بازداشت کند و  به نظر می‌رسد این دستگیری ابعاد مهمی دارد که طبق اطلاعیه سپاه پاسداران بعد از این مطرح خواهد شد.

پس از به دام افتادن روح الله زم توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران، وی خطاب به آنها می گوید: قطعا شما از سپاه هستید... هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت و این گونه بود که با آن همه ادعا در آمد نیوز، به اینجا رسید.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. مرگ بر حماقت و مرگ بر وطن فروشی! این بود پایان زندگی یک مفسد وطن فروش فاعتبروا یا اولی الابصار... خسران دنیا و آخرت who is next

پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!