شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۴۵
اجتماعی - کد خبر : 8520
چهارشنبه، ۱۸ فروردين، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

هلال احمر تا زمان عادی شدن شرایط در کنار مردم مریوان است

شب گذشته زلزله ای با قدرت 5.3 در مقیاس ریشتر ، مریوان در استان کردستان را لرزاند

هلال احمر تا زمان عادی شدن شرایط در کنار مردم مریوان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد که گروه های امدادی و نیروهای صف و ستاد هلال احمر تا عادی شدن وضعیت در منطقه زلزله زده مریوان و ایجاد آرامش کامل روانی مردم در کنار آنان حضور خواهند داشت.

محمدحسن قوسیان مقدم در این مورد اظهار داشت: طبق آخرین گزارش تکمیلی و اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله زده ، زلزله 5.3 ریشتری مرز عراق و کردستان ، حوالی مریوان در عمق 10 کیلومتری زمین 4 مصدوم سرپایی برجای گذاشت که این مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان نیروهای هلال احمر قرار گرفتند.

وی افزود: در ارزیابی های صورت گرفته از دو بخش سرشیو (روستا های قامیشله ، برده رشه ، دوپلوره) و خاو و میرآباد (روستا های خانمه کن ، میرگه دریژ ، ساوجی ، قامیشکو) مشخص کرد که چهار نفر هنگام فرار دچار آسیب دیدگی شده اند. همچنین در ارزیابی از روستای جشنی آباد توسط تیم ارزیاب مشخص شد که یک باب منزل مسکونی 50 درصد تخریب شده که خوشبختانه آسیب جانی در بر نداشته است.

سخنگوی هلال احمر گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه زلزله زده تیم های امدادی شهرستان های مریوان ، سروآباد ، سقز ، بانه ، دیواندره ، کامیاران و سنندج شب گذشته به صورت آماده باش حضور داشتند.

گفتنی است که شب گذشته زلزله ای با قدرت 5.3 در مقیاس ریشتر ، مریوان در استان کردستان را لرزاند، مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه عصر سه شنبه حوالی مریوان و در عمق 10 کیلومتری زمین اعلام کرد. طول جغرافیایی این زمین لرزه 46.02 درجه و عرض جغرافیایی 35.69 درجه بوده است.  

بعد از این زلزله، دومین زمین لرزه به بزرگی 3.8 ریشتر بار دیگر مریوان را لرزاند، زلزله 3.8 ریشتری ساعت 21 و 48 دقیقه و 13 ثانیه شب گذشته در مرز عراق و استان کردستان و در حوالی چنار (مریوان) روی داد. مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!