سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۸:۱۹
ورزشی - کد خبر : 8368
جمعه، ۱۳ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

هفت قله مرتفع صعود نشده دنیا کدامند؟

کوه سیپل با ارتفاع تنها 3 هزار و 110 متر در میان قله های فتح نشده تاریخ قرار دارد

هفت قله مرتفع صعود نشده دنیا کدامند؟

کوهنوردی از آن رشته های ورزشی است که علاقمندان خاص خود را دارد، این رشته از 170 سال قبل توسعه پیدا کرده است. برای کوهنوردان لذت رسیدن به قله انگیزه ای برای پیمودن مسیر دشوار کوه ها می باشد، از 170 سال گذشته تاکنون قله های مختلف و مرتفعی توسط کوهنوردان فتح شده اند. اما شاید جالب باشد که بدانید هنوز هم قله هایی وجود دارند که تاکنون پای هیچ انسانی به آنها قدم نگذاشته است.

با وجود اینکه در دنیا 14 قله با ارتفاع بیش از 8000 متر وجود دارد که همگی فتح شده اند، اما قله های مرتفع دیگری هم وجود دارند که تاکنون صعود نشده اند. در ادامه به معرفی 7 قله مرتفع پرداخته می شود که تا به امروز صعودی توسط کوهنوردان به آنان انجام نشده است.

7: کارجیانگ 1 ، تبت


قله ای که در مرز کشور بوتان قرار دارد و دارای ارتفاع 7 هزار و 221 متر است، تاکنون گروه های بسیاری از کوهنوردان برای فتح آن تلاش کردند اما همگی ناکام ماندند. این قله از خطرناک ترین مناطق کوهستانی هم به شمار می رود، مسیر بسیار دشوار ، بهمن خیز بودن و آب و هوای ناپایدار از عواملی هستند که باعث فتح نشدن آن شدند.

6: موچو چیش ، پاکستان


بزرگترین مانع فتح این قله دولت پاکستان است که مجوز صعود برای کوهنوردان را صادر نمی کند، قله 7 هزار و 452 متری که در بخش غربی رشته کوه قره قروم قرار دارد. هرچند در صورت صدور مجوز از سوی دولت پاکستان هم کوهنوردان کار دشواری برای صعود خواهند داشت.

5: چانگار پوئنسوم ، بوتان


این قله ارتفاع 7 هزار و 570 متر دارد ، دولت بوتان از سال 1994 صعود به قله های با ارتفاع بالای 6 هزار متر را ممنوع کرده بنابراین امکان صعود وجود ندارد. هرچند با توجه به اینکه بخشی از این قله در چین قرار داد ، آن قسمت ها مورد صعود قرار گرفته است.

4: قله شمالی کابرو ، هندوستان


این قله 7 هزار و 412 متری در رشته کوه هیمالیا و در مرز هند و نپال قرار دارد، کابرو مسیف کوهی با دو قله است که پیش از این قله جنوبی آن صعود شده اما قله شمالی همچنان دست نیافتنی مانده است. تلاش های زیادی برای رسیدن به این هدف انجام شده ولی همگی ناکام بوده است تا کابرو در میان قله های صعود نشده باقی بماند.

3: لابوچه کانگ 3 ، تبت


در تاریخ کوهنوردی تنها 2 تلاش برای صعود به این قله 7 هزار و 250 متری ثبت شده که ناکام بوده است، مسیر رسیدن به این قله بسیار فنی بوده و شرایط آب و هوایی هم کار را سخت می کند. برای رسیدن به این کوه باید مسیر سختی را از یک کوه دیگر تا لابوچه کانگ طی کنید و به همین دلیل کار دشوارتر از یک قله عادی است.

2: رخ شمالی ماشربروم ، پاکستان


این قله 7 هزار و 821 متری هرچند در سال 1960 فتح شد اما کسی تاکنون به رخ شمالی آن نرسیده است، مسیر آن بسیار فنی بوده و به مهارت بالایی در کوهنوردی نیاز دارد. از سوی دیگر باید خوش شانس هم بود تا شرایط آب و هوایی با کوهنوردان همراه باشد.

1: قله سیپل ، جنوبگان


مورد عجیب این قله صعود نشده در ارتفاع کم آن است، کوه سیپل با ارتفاع تنها 3 هزار و 110 متر در میان قله های فتح نشده تاریخ قرار دارد. این قله در قطب جنوب بوده و حتی این احتمال است که یک آتشفشان در آن وجود داشته باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!