جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۱۳
اجتماعی - کد خبر : 8331
چهارشنبه، ۱۱ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های فال گیری و طالع بینی

در برخی مواقع طالع بینی و فالگیری در فضای مجازی می تواند به قیمت سرقت اطلاعات تمام شود

هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های فال گیری و طالع بینی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اعلام کرد از 615 برنامه فال و طالع بینی موجود در فروشگاه های اندرویدی نزدیک به یک سوم یعنی 197 مورد آنها بدافزار هستند.

سرهنگ دوم علیمحمد رجبی با بیان اینکه فضای مجازی، فرصت ارتباط گیری با طیف گسترده ای از مردم ، انجام تبلیغات مختلف و درآمدزایی را برای کاربران فراهم آورده است، گفت: در این بین افرادی هستند که سعی دارند از این فرصت ها سوءاستفاده کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

رجبی در ادامه افزود: برخی از این افراد با راه اندازی اکانتهای کاربری در شبکه های اجتماعی و با تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده سعی دارند تعداد فالورهای خود را افزایش داده و برخی دیگر هم با جلب اعتماد کاربران و طراحی و راه اندازی بدافزارهای مختلف به دنبال کلاهبرداری از آنها هستند. با توجه به علاقه انسان ها به اطلاع از آینده، این موضوع باعث شده تا کلاهبرداران در فضای مجازی اقدام به طراحی برنامک هایی تحت عنوان فالگیر ، بخت گشا، باطل کننده سحر و جادو کرده و با روش های مختلف از مردم کلاهبرداری کنند.

وی عنوان کرد:

در برخی مواقع طالع بینی و فالگیری در فضای مجازی می تواند به قیمت سرقت اطلاعات تمام شود، با توجه به اینکه سرقت اطلاعات خصوصی و کاری کاربران یکی از مهم ترین اهداف مجرمان سایبری است لذا کاربران گرامی با دقت و هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند. بر اساس گزارش تیم تحلیل بیت بان، از 615 برنامه موجود در فروشگاه های اندرویدی نزدیک به 197 مورد دارای بدافزار بوده اند.

نقض حریم خصوصی کاربران بوسیله بدافزارها


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا اظهار داشت: این نرم افزار ها غالبا بدون اطلاع کاربر اقدام به دانلود دیگر برنامه ها، ارسال ناخواسته تبلیغات یا عضو کردن کاربر در کانال های تلگرامی می کنند، به این ترتیب حریم خصوصی کاربران نقض می شود. نقض قوانین در ممنوع سازی این نوع فعالیت ها مهم ترین چالش برای برخورد قانونی با این معضل است.

سرهنگ دوم رجبی با تاکید بر اینکه نصب ضد بدافزار مطمئن برای حفظ امنیت گوشی و تبلت لازم و ضروری است، عدم نصب برنامه های موبایلی از شبکه های اجتماعی و دقت در دریافت برنامه های نامطمئن را بسیار مهم خواند و گفت: کاربران فریب تبلیغات اینگونه برنامه ها را نخورند و قبل از نصب، مجوزهای دسترسی را بررسی یا با استفاده از ضد بدافزار های معتبر از سلامت برنامه اطمینان کسب کنند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!