شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۶:۰۰
اجتماعی - کد خبر : 8132
سه شنبه، ۰۳ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

هشدار پلیس فتا ؛ غیرفعال کردن GPS قبل از تماس تصویری

قطعا دید و بازدید مجازی ما در نوروز نقش مهمی در کاهش انتقال زنجیره ویروس کرونا دارد اما باید این دید و بازدیدهای مجازی حتما با رعایت استاندرادها و ایمنی مجازی صورت گیرد

هشدار پلیس فتا ؛ غیرفعال کردن GPS قبل از تماس تصویری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به امکان موقعیت یابی در زمان برقراری ارتباط تصویری به کاربران توصیه کرد تا GPS خود را هنگام تماس تصویری غیرفعال کنند.

سرهنگ دوم علیمحمد رجبی ضمن تاکید بر اینکه حفظ حریم خصوصی در ارتباط تصویری ضروری است، اظهار داشت: مهم ترین اصل در دید و بازدیدهای مجازی نوروزی که قرار است از شبکه های اجتماعی صورت گیرد حفظ حریم خصوصی خود و دیگران بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید شهروندان قبل از تماس های تصویری تنظیمات امنیت حریم خصوصی خود را کنترل کنند.

حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی اول برعهده کاربران است


وی افزود: در به اشتراک گذاشتن فایلها ، کلیپها و عکسهای خانوادگی نوروزی خود کمی دوراندیش باشید، چراکه مجرمان سایبری به راحتی از این کلیپها و عکس های خانوادگی می توانند سوءاستفاده کرده و شاید قربانی بعدی شما و خانواده تان باشید. در سال های گذشته مجرمان سایبری با سوءاستفاده از تصاویر و کلیپهای شهروندان باعث هتک حیثیت آنها شدند، حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام نخست برعهده خود کاربران است که باید مانع دست درازی دیگران به حریم خصوصی خود و خانواده شان باشند.

سرهنگ رجبی در ادامه عنوان کرد:

قطعا دید و بازدید مجازی ما در نوروز نقش مهمی در کاهش انتقال زنجیره ویروس کرونا دارد اما باید این دید و بازدیدهای مجازی حتما با رعایت استاندرادها و ایمنی مجازی صورت گیرد تا مجرمان سایبری را که به دنبال جمع آوری اطلاعات ما هستند، ناکام بگذارند. پیش از تماس تصویری ، GPS تلفن همراه خود را غیرفعال کنید تا هنگام اشتراک گذاری تصاویر، موقعیت مکانی شما نامعلوم بماند همچنین تصاویر و ویدئوهای خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنید.

فایل های منتشر شده قابل بازگشت نمی باشند


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا یادآور شد: از آنجایی که مطالب ، تصاویر و کلیپهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان قابل بازگشت نیستند، باید مراقب باشید که چه نوع مطالب، تصاویر و کلیپ هایی را برای تبریک عید نوروز در شبکه های اجتماعی خود بارگذاری می کنید.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!