جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۰۱
نظامی بین الملل - کد خبر : 16151
يكشنبه، ۲۹ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

هشدار ناتو در خصوص طولانی شدن جنگ اوکراین

رئیس ناتو روز یکشنبه گفت: «با افزایش حملات روسیه پس از اعلام نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپا، جنگ در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.»

هشدار ناتو در خصوص طولانی شدن جنگ اوکراین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روزنامه بیلد آم زونتاگ آلمان گزارش داد که ینس استولتنبرگ گفت که تامین تسلیحات پیشرفته برای سربازان اوکراینی شانس آزادسازی منطقه شرقی دونباس را از کنترل روسیه افزایش می دهد.

به نقل از رویترز، استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو، گفت: «ما باید برای این واقعیت آماده شویم که این جنگ ممکن است سال ها طول بکشد. ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم. حتی اگر هزینه ها بالا باشد، نه تنها برای حمایت نظامی، بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی».

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، که روز جمعه از کیف بازدید کرد، همچنین از نیاز به آمادگی برای یک جنگ طولانی صحبت کرد.

جانسون در مقاله‌ای در روزنامه ساندی تایمز لندن نوشت که این دیدار به معنای تضمین این بود که «اوکراین سلاح، تجهیزات، مهمات و آموزش نظامی را سریع‌تر از مهاجم [روسیه] دریافت ‌کند».

او نوشت: «زمان عامل حیاتی است. همه چیز به این بستگی دارد که آیا اوکراین بتواند سریعتر از روسیه توانایی خود برای دفاع از خاک خود را تقویت کند یا خیر.»

 

حملات تشدید شده

حملات روسیه در میدان های نبرد اوکراین تشدید شد.

ارتش اوکراین گفت که شهر صنعتی سورودونتسک، هدف اصلی در حمله مسکو برای به دست گرفتن کنترل کامل لوهانسک، دوباره با شلیک توپخانه و موشک سنگین مواجه شد.

تحلیلگران یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، مؤسسه مطالعات جنگ، نوشتند: «نیروهای روسی احتمالاً در هفته‌های آینده می‌توانند سورودونتسک را تصرف کنند، اما به قیمت تمرکز بیشتر نیروهای موجود خود در این منطقه کوچک».

سرگی گایدای، فرماندار لوهانسک که توسط اوکراین منصوب شده است، به تلویزیون اوکراین گفت: "همه ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه آنها شهر را در کنترل دارند، دروغ است. آنها بخش اصلی شهر را کنترل می کنند، اما نه کل شهر."

گایدای در شهر دوقلوی لیسیچانسک در آن سوی رودخانه در تلگرام گفت، ساختمان‌های مسکونی و خانه‌های شخصی ویران شده‌اند و افزود: «مردم در خیابان‌ها و پناهگاه‌ها می‌میرند.»

ارتش اوکراین اذعان کرد که «دشمن موفقیت نسبی در روستای متولکین، درست در جنوب شرقی سیویرودونتسک، به دست آورده است.»

خبرگزاری دولتی روسیه تاس به نقل از منبعی که برای جدایی طلبان مورد حمایت روسیه کار می کند، گفت که بسیاری از مبارزان اوکراینی در متولکین تسلیم شده اند.

مقامات اوکراینی گفتند، موشک‌های روسی به یک کارخانه گاز در منطقه ایزیوم در شمال غربی اصابت کرد و موشک‌های روسی که بر حومه خارکیف، دومین شهر بزرگ می‌بارید، به ساختمان شهرداری اصابت کرد که باعث آتش‌سوزی شد، اما تلفات جانی نداشت.

رئیس اداره منطقه ای در پیامی آنلاین گفت: «یک انبار ذخیره سوخت در شهر نووموسکوفسک در شرق روز یکشنبه پس از اصابت سه موشک روسی، منفجر شد و یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.»

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

به گفته تاس، دو فرمانده ارشد مبارزینی که از کارخانه فولاد آزوفستال در بندر ماریوپل در جنوب شرقی دفاع می‌کردند، برای تحقیقات به روسیه منتقل شدند.

رئیس جمهور اوکراین، گفت که از سربازان در خط مقدم جبهه جنوبی در منطقه میکولایف، در حدود 550 کیلومتری جنوب کیف بازدید کرده است.

او روز یکشنبه در ویدیویی که به نظر می‌رسد در قطاری در حال حرکت ضبط شده است، در تلگرام گفت: «من با مدافعانمان - ارتش، پلیس، گارد ملی - صحبت کردم.»

زلنسکی گفت: «روحیه آنها بالا است. آنها در پیروزی ما تردیدی ندارند. ما جنوب را به کسی نخواهیم داد و هر چه مال ماست پس خواهیم گرفت.»

ویدئویی دیگر زلنسکی را با تی شرت خاکی رنگ خود نشان می دهد که به سربازان مدال می دهد و با آن ها عکس سلفی می گیرد.

زلنسکی از زمان حمله روسیه بیشتر در کیف بوده است، اگرچه در هفته های اخیر بازدیدهای اعلام نشده ای از خارکیف و دو شهر شرقی نزدیک به نبرد داشته است.

یکی از اهداف اعلام شده ولادیمیر پوتین از عملیات ویژه نظامی، متوقف کردن گسترش پیمان آتلانتیک شمالی به سمت شرق و حفظ همسایه جنوبی مسکو در خارج از حوزه نفوذ غرب بود.

اما این جنگ تاکنون، نتیجه معکوس داشته، فنلاند و سوئد را متقاعد کرد که به دنبال پیوستن به ناتو باشند و به هموار کردن راه برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا کمک کرد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!