شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۵۶
نظامی بین الملل - کد خبر : 16421
يكشنبه، ۳۰ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

هشدار زلنسکی در خصوص حمله روسیه همزمان با روز استقلال

رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، از اوکراینی ها خواست تا قبل از جشن روز چهارشنبه به مناسبت 31 سال استقلال از حاکمیت شوروی هوشیار باشند. این درحالیست که انفجارهای تازه ای به کریمه اصابت کرد و یک موشک باعث زخمی شدن 12 غیرنظامی در نزدیکی یک نیروگاه هسته ای شد.

هشدار زلنسکی در خصوص حمله روسیه همزمان با روز استقلال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، زلنسکی روز شنبه گفت که اوکراینی ها نباید اجازه دهند مسکو "ناامیدی و ترس" را پیش از رویدادهای 24 اوت که شش ماه پس از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین رخ می دهد، گسترش دهد.

به نقل از رویترز، زلنسکی در اظهارات شبانه خود گفت: «همه ما باید آگاه باشیم که روسیه در این هفته احتمالاً کاری بخصوص زشت و به خصوص شرور انجام دهد.»

اوله سینهوب، فرماندار منطقه گفت که مقررات منع آمد و شد در دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکیف، روز چهارشنبه برای کل روز تمدید می شود. منع آمد و شد معمولاً از ساعت 10 شب تا 6 صبح در شهر شمال شرقی که مرتباً توسط گلوله باران روسیه مورد هدف قرار می گیرد، ادامه دارد.

مقامات روسی و اوکراینی گفتند همچنین روز شنبه، یک موشک روسی به منطقه مسکونی یک شهرک در جنوب اوکراین نزدیک به یک نیروگاه هسته ای اصابت کرد و 14 غیرنظامی زخمی شدند.

مقامات اوکراینی گفتند که حمله به نیروگاه هسته‌ای پیودنوکراینسک (جنوب اوکراین) و گلوله باران‌های تازه در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته ای اروپا، نگرانی‌ها از حادثه هسته‌ای را تشدید کرد.

زلنسکی در سخنرانی خود همچنین به سلسله انفجارهای اخیر در کریمه اشاره کرد.

اوکراین مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما تحلیلگران می گویند حداقل برخی از آنها با تجهیزات جدید مورد استفاده نیروهای این کشور امکان پذیر شده است.

زلنسکی گفت: «شما می توانید به معنای واقعی کلمه کریمه را امسال در هوا احساس کنید، که اشغال آن موقتی است و اوکراین در حال بازگشت به آنجا است.»

در آخرین حمله در کریمه، فرماندار منصوب روسیه، گفت که یک پهپاد صبح شنبه به ساختمانی در نزدیکی مقر ناوگان دریای سیاه روسیه حمله کرده است.

رازوژایف گفت که سیستم ضدهوایی منطقه دوباره فعال شده است و از ساکنان خواست تا فیلمبرداری و پخش تصاویر از نحوه عملکرد آن را متوقف کنند.

رسانه های اوکراینی از انفجار در شهرهای مجاور، از جمله استراحتگاه های یوپاتوریا، اولنیوکا و زائوزیورنویه خبر دادند.

 

کودکان در میان مجروحان

در پی اعتصاب در نزدیکی نیروگاه جنوبی اوکراین، ویتالی کیم، فرماندار منطقه میکولایف در تلگرام گفت که چهار کودک در میان زخمی‌ها هستند.

مقامات در منطقه جنوبی ارتش اوکراین با به‌روزرسانی آمار اعلام کردند که 14 غیرنظامی زخمی شده‌اند.

روسیه و اوکراین اتهامات جدیدی مبنی بر گلوله باران اطراف ایستگاه زاپوریژیا که از ماه مارس در اختیار روسیه بود، مبادله کردند.

ولادیمیر روگوف، یک مقام انتصابی روسیه در شهر نزدیک انرودار، گفت که نیروهای اوکراینی حداقل چهار حمله به این نیروگاه انجام داده اند.

گفتگوها در مورد ترتیب دادن بازدید آژانس هسته ای سازمان ملل از نیروگاه زاپوریژیا بیش از یک هفته به طول انجامیده است. مقامات اوکراین از سازمان ملل و دیگر نهادهای جهانی خواسته اند تا نیروهای روسیه را مجبور به ترک نیروگاه کنند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!