پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۴:۱۹
نظامی بین الملل - کد خبر : 10967
پنجشنبه، ۲۴ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

هشدار جدی روسیه به انگلیس در خصوص کریمه

«میخائیل پوپوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شامگاه چهارشنبه به انگلیس هشدار داد اگر بار دیگر کشتی‌های جنگی این کشور به کریمه نزدیک شوند، این بار ملوانان و خدمه آنها آسیب خواهند دید.

هشدار جدی روسیه به انگلیس در خصوص کریمه

 ایران زمین گزارش میدهد:

پس از  ورود غیرمجاز ناو انگلیسی به حریم دریایی کریمه،  معاون شورای امنیت ملی روسیه واکنش بسیار جدی به این حادثه نشان داده وتاکید نمود ، اقدامات مشابه در آینده با شدیدترین روش‌ها از سوی روسیه مواجه می‌شود.

دولت روسیه بعلت اصرار انگلیس بر قانونی‌بودن ورود ناوشکن این کشور به حریم آبی شبه‌جزیره کریمه،  هشدار شدیدالحنی در این‌باره صادر کرد.

«میخائیل پوپوف» معاون شورای امنیت ملی روسیه شامگاه چهارشنبه به انگلیس هشدار داد اگر بار دیگر کشتی‌های جنگی این کشور به کریمه نزدیک شوند، این بار ملوانان و خدمه آنها آسیب خواهند دید.

خاطر نشان میگردد دوم تیرماه  یک فروند ناوشکن انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک فروند جنگنده متعلق به روسیه روبرو گردید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پوپوف با بیان اینکه رفتار لندن و واکنش این کشور بعد از آن حادثه «غیرقابل درک» است، درباره اظهارات نخست‌وزیر و وزیر خارجه انگلیس مبنی بر احتمال تکرار شدن ورود ناوشکن به حریم دریایی کریمه هشدار داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «اقدامات مشابه در آینده، فارغ از اینکه دولت انجام‌دهنده طرف چه کسی است، با شدیدترین روش‌ها از سوی روسیه مواجه می‌شود. به مخالفان خود توصیه می‌کنیم با توجه به توانمندی‌های ارتش روسیه، درباره اینکه چنین اقدامات تحریک‌آمیزی ارزش خطر کردن دارند، خوب فکر کنند».

بر اساس این گزارش، معاون شورای امنیت ملی روسیه در ادامه هشدار داد: «این دولتمردان انگلیسی نیستند که در کشتی‌ها و شناورهای این کشور که برای اهداف تنش‌زا استفاده می‌شوند، حضور دارند. از جانسون و راب می‌پرسم، به خانواده ملوانان انگلیسی که خونشان گردن شما خواهد بود، چه می‌گویید؟»

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه ناتو یک عامل بی ثبات کننده است که منجر به تحریک و تقابل می‌شود، گفت تکرار اقداماتی مانند تجاوز ناوشکن انگیسی را با واکنش کوبنده،‌ پاسخ خواهند داد.

واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، چندین دور تحریم‌ها ی مختلف را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند ، این در حالی است که مسکو بارها این دست  اتهامات علیه خود را  مردود میداند.

در ادامه گفتنی است سرگئی ریابکف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز درباره ورود غیرقانونی ناو انگلیسی دیفندر به آب‌های روسیه گفت: مسکو ممکن است به ناقضان مرزهای روسیه حمله کند، فکر می کنم لندن پیام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را دریافت کرده است.

وی افزود: مسکو آمادگی مقاومت در برابر هرگونه ماجراجویی را دارد، ولی بهتر است دریای سیاه در صلح باقی بماند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره امکان گفت‌وگو با آمریکا عنوان کرد: روسیه مذاکره با آمریکا را بر سر سامانه‌های تسلیحاتی جدید تنها در صورتی رد نمی‌کند که چشم‌انداز مثبتی در زمینه تسلیحات مافوق صوت آمریکا وجود داشته باشد.

ریابکف تأکید کرد: آمریکا نباید آن‌قدر سطحی‌نگر باشد که فکر کند مذاکرات ثبات راهبردی تنها با دستور کار آن‌ها جلو می‌رود، مسکو در این زمینه نگرانی‌های خود را مدنظر قرار می‌دهد.

وی گفت: مسکو امیدوار است دولت آمریکا نتیجه نشست ژنو را بی‌ارزش نکند، زیرا توافقات دیگر اصلاح نخواهند شد.

 این در حالیست که چندی پیش ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در یک کنفرانس خبری در واکنش به آنچه که وی  تاسیس پایگاه های نظامی توسط انگلیس در سراسر جهان برای بازگشت به نقش استعارگرایانه دولت بریتانیا  در  گذشته نامید ، اذعان داشت : قصد ساختن پایگاه‌های نظامی در کشورهای دیگر غیرسازنده، بی ثبات کننده و بالفطره تحریک‌آمیز است.

زاخاروا این سخن را در پاسخ به اظهارات گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، بیان کرد که گفته بود کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال برعهده گرفتن نقشی بیشتر در امنیت جهانی است.

وزیر دفاع انگلیس دو هفته قبل خطاب به رسانه‌های این کشور گفته بود: یکبار دیگر فرصتی برای تبدیل شدن به یک بازیگر واقعی برای ما فراهم شده است و من فکر می کنم نیروهای مسلح به عنوان بخشی از این هدف نقش مهمی ایفا می کنند. ما به این فرصت ها نه تنها در خاور دور، بلکه در کارائیب نیز نگاه می کنیم.

زخارووا در ادامه افزود: اظهارات وزیر دفاع انگلیس به نظامی گری این کشور دامن می زند و طبیعتا اگر اقدامات لندن تهدیدی برای امنیت روسیه و متحدانش ایجاد کند، مسکو حق واکنش و تلافی را برای خود محفوظ می داند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!