جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۴۲
خاورمیانه - کد خبر : 15594
چهارشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

هشدار اسرائیل به امارات در خصوص مناقشه هوایی

اسرائیل روز سه‌شنبه ضرب‌الاجلی را تمدید کرد که بر اساس آن ممکن بود پروازهای خطوط هوایی خود به امارات را به دلیل اختلافات امنیتی در زمینه هوانوردی، متوقف کند؛ اما نسبت به یک بحران بالقوه با کشور حاشیه خلیج‌فارس هشدار داد، مگر اینکه این موضوع حل شود.

هشدار اسرائیل به امارات در خصوص مناقشه هوایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پرواز مستقیم ال ال، اسرایر و آرکیا از تل آویو به دبی از جمله ثمرات قرارداد 2020 بود که روابط بین اسرائیل و امارات را برقرار کرد. از آن زمان صدها هزار اسرائیلی از مراکز تجاری امارات دیدن کردند.

به نقل از رویترز، سرویس امنیتی شین بت اسرائیل نگرانی هایی را درباره ترتیبات فرودگاه بین المللی دبی ابراز کرده است؛ که به طور علنی به جزئیات آن اشاره نکرده است.

قرار بود توافقات فعلی روز سه شنبه به پایان برسد؛ اما یک مقام ارشد اسرائیلی گفت مراو میکائیلی، وزیر حمل و نقل این مهلت را «حدود یک ماه» تمدید کرد تا مذاکرات ادامه یابد.

مقامات دبی تاکنون در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده اند.

همزمان با تمدید مهلت، اسرائیل فشار بر امارات متحده عربی را برای رسیدگی به نگرانی های امنیتی خود افزایش داد.

این مقام ارشد اسرائیلی گفت، اگر خطوط هوایی اسرائیل در نهایت پرواز به دبی را متوقف کنند، این امر به معنای پایان عملی عملیات آنها در امارات و ممنوعیت متقابل خواهد بود.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «اگر ال آل نتواند به امارات پرواز کند، شرکت های اماراتی نیز نمی توانند اینجا فرود بیایند.»

شرکت هواپیمایی دولتی امارات "flydubai" پروازهای مستقیم دبی - تل آویو را انجام می دهد و شرکت "Emirate" دبی نیز به دنبال راه اندازی پرواز به اسرائیل بوده است. خطوط هوایی اتحاد و ویز ایر از ابوظبی به تل آویو پرواز دارند.

این مقام اسرائیلی با اشاره به نقش سنگ بنای امارات متحده عربی در توافقنامه ابراهیم، که تلاشی تحت حمایت آمریکا برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و تعدادی از کشورهای عربی است، گفت: «این بحران می تواند به یک بحران منطقه ای تبدیل شود، نه فقط یک بحران دوجانبه و ممکن است تبعات زیادی داشته باشد.»

اسرائیل به ندرت اقدامات امنیتی هوانوردی خود را منتشر می کند.

با این حال، اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اختصاص مناطق ویژه فرودگاه‌ها یا حتی پایانه‌های جداگانه برای مسافران، پارک هواپیماهایشان زیر نظر گارد اسرائیل و حضور مارشال‌های مسلح در پروازها باشد.

در صورتی که شرکت های هواپیمایی اسرائیل، دیگر نتوانند به دبی پرواز کنند، شین بت، ابوظبی پایتخت امارات را به عنوان جایگزینی برای شرکت های هواپیمایی اسرائیلی، پیشنهاد کرده است؛ اما این مقام ارشد اسرائیلی این موضوع را رد کرد و گفت ابوظبی ترافیک بسیار کمتری را جذب می کند.

او گفت: «ابوظبی ممکن است از نظر امنیتی یک گزینه باشد، اما یک گزینه اقتصادی نیست.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!