جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۰:۲۲
سلامت - کد خبر : 5449
يكشنبه، ۰۲ آذر، ۱۳۹۹ - ۷:۰۰

هزینه حداقل 100 میلیون تومانی برای بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان های خصوصی!

یک مشکل بسیار اساسی هم این است که تعداد تخت های بیمارستانی در کشور به نسبت جمعیت بسیار کم است

هزینه حداقل 100 میلیون تومانی برای بستری شدن بیماران کرونا در بیمارستان های خصوصی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، حمید عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی اظهار داشت: تعداد بیماران کرونایی بسیار زیاد است، همیشه تعداد زیادی از بیماران پشت نوبت برای بستری داریم و نه تنها همه آی سی یو ها پر است بلکه تخت عادی هم برای بستری نداریم. نمی توانیم در بیمارستان های دولتی جوابگوی مردم باشیم و واقعا داریم فلج می شویم. 
 
2 هفته تعطیلی کرونا را از بین نخواهد برد
عمادی در ادامه گفت: 2 هفته تعطیلی تنها کمی از فشار کار بیمارسان ها کم می کند و با این تعطیلی کرونا تمام نخواهد شد. قطعا در این مدت نمی توانند همه جا ببندند و فقط کمی از شدن کار بیمارستان ها کم می شود. تعطیلی کامل مزایا و عوارضی دارد که باید جامعه شناسان، اقتصاددانان و روانشناسان بررسی کنند اما کادر پزشکی واقعا خسته شده اند و بیمارستان ها هم دیگر توان پذیرش ندارند. 
 
بیمارستان های خصوصی فقط برای پولدار ها می باشد
وی افزود: بیمارستان های دولتی کاملا پر شده است، بیمارستان های خصوصی هم برای افرادی است که واقعا پول دارند و فقط بیمارانی که پول دارند می توانند به بخش خصوصی بروند و از خدمات بیمارستان های خصوصی استفاده کنند. باید حداقل 100 میلیون تومان پول داشته باشند البته در حال حاضر وضعیت طوری شده که بیماران زیادی با 100 میلیون تومان پول در جیب هم در بیمارستان خصوصی جا پیدا نمی کنند. متاسفانه در رسیدن به این وضعیت همه مقصر هستند، هم مردو و هم مسئولان، اصول بهداشتی جدی گرفته نشده و البته در حوزه بهداشت و پیشگیری کارهای خیلی بیشتری باید انجام شود. برخی مسئولان تقصیر را به گردن مردم می اندازند و می گویند که مردم رعایت نکردند، مردم هم مسئولان را مقصر می دانند و می گویند با متخلفان باید برخورد شود اما واقعیت این است که همه مقصر هستیم. 
 
به نسبت جمعیت کشور تخت بیمارستانی نداریم
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: یک مشکل بسیار اساسی هم این است که تعداد تخت های بیمارستانی در کشور به نسبت جمعیت بسیار کم است. در سال های گذشته اقدام کافی برای سرانه تخت بیمارستانی انجام نشده و امروز آثار این کمبود را در بحران کرونا بیشتر احساس می کنیم. در این وضعیت معلوم است که بیمارستان ها نمی توانند جوابگو باشند و البته میزان مرگ ومیر هم نسبت به مبتلایان در ایران خیلی بالاست، یک مقدار به این خاطر است که به میزان لازم تست انجام نشده و یک مقدار هم به این دلیل که امکانات و تخت بیمارستانی کافی نداریم.   
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!