پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۵۰
اروپا و آمریکا - کد خبر : 10890
دوشنبه، ۲۱ تير، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

هزاران معترض کوبایی به خیابان رفتند

رئیس جمهور کوبا، مقصر این ناآرامی‌ها را تحریکاتی از سوی ایالات متحده معرفی کرد.

هزاران معترض کوبایی به خیابان رفتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به نقل از منابع خبری، «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا که ریاست حزب کمونیست این کشور نیز بر عهده اوست، طی سخنانی در شبکه های تلویزیون رسمی کشورش‌، ایالات متحده را مقصر ناآرامی‌ها و بانی وضع موجود معرفی کرد.

در جریان این اعتراضات  که از هاوانا تا سانتیاگو برقرار بود، جیپ‌های نیروهای ویژه مسلح به سلاح خودکار نیز در پایتخت مشاهده شد و دیاز کانل از حامیانش خواست تا در مقابل تحریکات دشمن ایستادگی کنند.

هزاران تن از مردم کوبا در میان حضور گسترده نیروهای پلیس در مرکز شهر هاوانا تجمع کردند و تعداد کمی دستگیری و درگیری، بین مردم و نیروهای پلیس رخ داد.

یکی از خبرنگاران رویترز نیز شاهد استفاده پلیس از اسپری فلفل علیه تعدادی از معترضان و ضرب و شتم آنها توسط افسران پلیس بود، اما تلاشی مستقیم برای درگیری متقابل با معترضانی که شعار "آزادی" سر می‌دادند، دیده نشد. همچنین معترضان فریاد " دیاز کانل، استعفا " سر دادند.

به گفته منابع خبری اعتراضات از سن آنتونیو دولوس بانوس در استان "آرته‌ میسا" آغاز شد و صدها سکنه در این منطقه شعارهای ضد دولتی سر می‌دادند و خواستار بهتر شدن اوضاع کشور و واکسیناسیون در مقابل کرونا برای پایان دادن به محدودیت‌های روزانه بودند.

رئیس جمهور کوبا که به تازگی از این منطقه بازگشته، گفت: حق با معترضان است، اما کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی دستکاری شده با سازماندهی آمریکا و مزدوران یافت شده که به آن ها هشدار می‌دهم، خرابکاری های بیشتر قابل تحمل نیست و با آنها برخورد می‌شود.

همچنین اعتراضاتی دیگر در "پالما سوریانو" واقع در "سانتیاگو دو کوبا" برگزار شد و فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می شد، نشان دهنده تجمع چند صد نفری در خیابان‌ها بود.

به نقل از گزارشات میدانی یکی از معترضان گفت: مردم علیه بحران غذا و دارو اعتراض می‌کنند.

دیاز کانل نیز در سخنرانی تلویزیونی خود گفت: ما از تمامی انقلابی‌ها و تمامی کمونیست‌های کشور می‌خواهیم تا در صورت تلاش برای ایجاد تحریکات و تخریبات از سوی دشمن، به خیابان‌ها بیایند.

کوبا دو سالی است که با بحران اقتصادی سنگینی روبروست و دولت هاوانا، تحریم‌های واشنگتن و پاندمی کرونا را مقصر اصلی آن می‌داند.

کشور کوبا دو واکسن دارد و واکسیناسیون گسترده مردمی را آغاز کرده. در کوبا از جمعیت ۱۱.۲ میلیون نفری‌ حدود ۱.۷ میلیون نفر واکسینه شده‌اند و دو برابر این تعداد نیز حداقل یک دوز از واکسیناسیون سه مرحله‌ای را دریافت کرده‌اند.

در همین حال، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به کوبا نسبت به استفاده از زورعلیه اعتراضات این کشور هشدار داد و در توئیتی نوشت: «ایالات متحده حامی آزادی بیان و تجمعات در کوباست و به شدت اعمال و استفاده از هرگونه خشونت علیه معترضان صلح طلب را که برای حق خود به خیابان‌های این کشور آمده‌اند، محکوم می‌کند».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!