سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۰۶:۳۱
شهری - کد خبر : 10585
يكشنبه، ۰۶ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

هاشمی: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی ریشه سوانح جاده ای است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ریشه اکثر سوانح جاده ای اخیر فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت است.

هاشمی: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی ریشه سوانح جاده ای است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری موج، محسن هاشمی در جلسه صبح یکشنبه شورای شهر تهران، ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان سوانح جاده‌ای رخ داده در روزهای اخیر و جامعه رسانه ای، اظهار داشت: ریشه اکثر این سوانح فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و عدم وجود سیستم جایگزین ایمن و راحت است. اگر مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای اقتصاد برای تأمین ۱۹ هزار اتوبوس شهری و بین شهری اجرا شده بود، شاید این عزیزان در کنار خانواده‌های خود بودند. امیدواریم با یکدست شدن مجلس، شورا و دولت در این دوره، نوسازی و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در شهر و مسیر بین شهری تسریع شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تهران، به اعضای راه یافته به شورای ششم نیز تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای آنها گفت: انتظار افکار عمومی از منتخبان جدید، حفظ دستاوردها و نقاط مثبت دوره‌های گذشته و پر کردن کمبودها و رفع نقاط ضعف پیشینیان است که این مطالبه درستی است و امیدواریم شورای ششم گام رو به جلویی در مسیر تأمین حقوق شهروندان و خدمت بهتر به شهر بردارد.
 
وی عنوان کرد: از جمله دستاوردهای شورای پنجم، کاهش هزینه‌های اداره شهر، شفاف سازی، صیانت از حقوق شهر و حفظ باغات بود که در یک جمله آرامش و انسان محوری را در شهر تهران بهبود بخشیده بود، این دستاوردها می‌تواند با تقویت روند فعالیت‌های عمرانی به ویژه  در حوزه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوس و مترو تهران کمبودهای مدیریت شهری را نیز برطرف کند.
 
هاشمی اظهار داشت: عدم افزایش تعداد پرسنل شهرداری و شورا و کاهش ۲۰ درصدی آن در دروه پنجم می‌تواند سنت حسنه‌ای باشد که به چابک سازی بدنه مدیریت شهری و کاهش هزینه‌های شهر کمک کند، عمق دادن به شفافیت آرا در دوره فعلی به عملکرد شهرداری، پایبندی شهرسازی به چارچوب طرح تفصیلی و جلوگیری از واگذاری تراکم مازاد بر آن و بهینه کردن شناخت و صیانت از باغات در جهت کاهش تبعیض و نارضایتی ذی نفعان و افزایش رضایت شهروندان از جمله راهکارهایی در این جهت است.
 
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته حفظ تکثر در فعالیت‌های فرهنگی و خودداری از تمرکز بر مناسبت‌ها و موازی کاری در حوزه فرهنگ نیز مناسب است که مدنظر قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه انتخابات به پایان رسیده است، گفت: به نظر می‌رسد جناح‌های سیاسی بایست تعامل و همراهی در افزایش کارآمدی را جایگزین رقابت و حاشیه‌های دوران انتخابات کنند و از تجربیات امروز برای ساختن فردایی بهتر برای شهروندان استفاده شود.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!