چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۳۸
سلامت - کد خبر : 5596
شنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

هاشمی : آمار فوتی های کرونا در تهران 40 درصد کاهش یافت

باید تعطیلی شدید مشابه تعطیلی نوروز برای مدت حداقل دو هفته اجرا شود و در کنار آن بخش های گردشگری مانند هتل ها ، رستوران ها و موزه ها نیز که در نوروز فعال بود تعطیل شود

هاشمی : آمار فوتی های کرونا در تهران 40 درصد کاهش یافت
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت و محدودیت ها و تعطیلی های مربوط به این بیماری اظهار داشت: باید سعی کنیم تا رسیدن به عدد مطلوب فوتی ها، محدودیت ها و تعطیلی های مربوط به کرونا را ادامه دهیم که این عدد مطلوب برای تهران رسیدن عدد فوتی ها به کمتر از 10 و در کل کشور رسیدن به عدد 50 تا 30 در طول روز است. 
 
رویکرد فعلی وضعیت قرمز و نارنجی کرونا اصولی نیست
وی در مورد شرایط قرمز و نارنجی کرونا گفت: براساس رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اگر از هر 100 هزار نفر 10 نفر بیشتر مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، وضعیت قرمز و اگر از هر 100 هزار نفر، کمتر از 10 نفر در بیمارستان بستری شوند وضعیت نارنجی محسوب می شود. با این حساب اگر جمعیت تهران را 9 میلیون نفر در نظر بگیریم در صورتی که بالای 900 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان باشند وضعیت قرمز و زیر عدد 900 وضعیت نارنجی خواهد بود که به نظرم باید مرز بین قرمز و نارنجی واضح تر باشد و اینکه اگر عدد مربوط 899 شود شرایط را نارنجی و 901 شرایط را قرمز اعلام کنیم چندان اصولی و علمی نیست  باید این مسئله تصحیح شود. 
 
آمار فوتی های تهران به زیر 100 نفر در روز رسیده است
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته آمار فوتی های ناشی از کرونا در تهران به کمتر از 100 نفر رسیده که نسبت به آمار هفته های قبل که به بالای 175 نفر فوتی در طول روز رسیده بود، خوب است و به عبارتی 40 درصد آمار فوتی های کرونا در پایتخت کمتر شده است. به نظرم با این وجود شرایط به صورتی نیست که محدودیت ها و تعطیلی ها کمتر شود و آمادگی های لازم برای رفع شرایط قرمز وجود ندارد. باید تعطیلی شدید مشابه تعطیلی نوروز برای مدت حداقل دو هفته اجرا شود و در کنار آن بخش های گردشگری مانند هتل ها ، رستوران ها و موزه ها نیز که در نوروز فعال بود تعطیل شود. 
 
هاشمی در پاسخ به این سوال که برای موضوع معیشت مردم در تعطیلی های مربوط به کرونا چه اقدامی باید انجام شود گفت: شرایط را باید مشابه نوروز در نظر گرفت ولی با این وجود باید کارفرمایان در زمان تعطیلی پرداختی های لازم را انجام دهند و دولت حمایت هایی را در این راستا در نظر گیرد. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!