پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۰:۰۱
شهری - کد خبر : 12234
چهارشنبه، ۱۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

نیاز تهران به مسکن، سالانه 100 هزار واحد است

ضمن دیدار اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با نمایندگان شورایاری‌های شهر تهران نیاز تهران به ساخت سالانه 100 هزار واحد مسکونی مطرح شد این در حالی است که سالانه 40 هزار واحد در تهران ساخته می شود.

نیاز تهران به مسکن، سالانه 100 هزار واحد است
به گزارش پايگاه خبري تحليلي ايران زمين به نقل از ایلنا،  نمایندگان شورایاری مناطق بیست دوگانه شهرداری تهران عصر روزگذشته شانزدهم شهریوربا مهدی عباسی رییس و جعفر بندی شربیانی نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شوراي شهر تهران ديدار داشتند.
 
مهدی عباسی در این دیدار به پیگیری شورای شهر درباره حفظ یا حذف موجودیت شورایاری ها اشاره کرد و گفت: فرض را بر این می گذاریم که اصلا رای دیوان عدالت اداری درخصوص شورایاری ها وجود ندارد. در رابطه با شورایاری ها به تعریف یک سیاست جامع حداقل چهار ساله، اقتصادی کردن تولید مسکن  و شفافیت نیاز است.
 
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به اینکه یک دروغ رسانه ای در خصوص مسکن، رایج است که می گویند ساخت مسکن معلول جمعیت پذیری است، عنوان کرد: گروه هایی که در تهران وجود دارند، از بافت فرسوده گرفته تا مسکن اولی ها، آسیب دیدگان اجتماعی و بد مسکن ها نیاز به مسکن جدید دارند. 
 
وی درادامه با بیان اینکه طبق آمار تهران، حداقل سالی ۱۰۰ هزار مسکن نیاز دارد، گفت: هرچند که معتقدم بیش از ۱۵۰ هزار مسکن نیاز است و این درحالیست که در تهران سالانه حدود ۴۰ هزار مسکن ساخته می‌شود.
 
عباسی قریب به ۳۰ درصد اقتصاد کشور را وابسته به مسکن دانست و بیان داشت: اگر مسکن نسازیم به اقتصاد کشور و مشاغل آسیب وارد می‌کنیم و این خسارتی چندین باره است. اگر سرمایه گذاران سرمایه خود را از مسکن خارج کنند و مسکن تولید نشود، گروه های اجتماعی جامعه سبدهای عرضه را پر می‌کنند و این به افزایش سه برابری اجاره بهای امروز منتج می‌شود. همچنین باعث گسترش حاشیه نشینی و در مرحله بدتر زاغه نشینی می‌شود.
 
جعفر شربیانی نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی  شورای شهر نیز با بیان اینکه در دوره پنجم ، شورایاری ها مورد بی مهری قرار گرفتند، گفت: رویکرد شورای ششم به شورایاری ها چه برای حفظ شورایاری ها و چه برای تقویت آنان یک رویکرد مثبت است. 
 
وی ضمن اشاره به اینکه شورایاران در تمام حوزه های مدیریت شهری متخصص هستند، افزود: بر این اساس در موضوع شهرسازی نیز برای مانع زدایی از مشکلات مدیریت شهری، گفتگو با شورایاری ها بهترین گزینه به شمار می آید.
 
شربیانی همچنین بستر مبارزه با فساد را در کمیسیون معماری و شهرسازی بشدت مهیا دانست و تاکید کرد: با کمک شورایاران هم نظارت مردمی و هم مکانیزه کردن استفاده از حوزه های مختلف شهرسازی را داریم.
 
نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی  شورای شهر سیستم بازدیدهای میدانی شهرداری و پنهان سازی مشکلات را نادرست خواند و بیان کرد: بازدید هماهنگ شده است و به صورت موقت مشکلات را پنهان می‌کنند. اما شورا بعد نظارتی دارد و بال های نظارتی آن نیز شورایاران هستند.
 
شورایاران نیز در این جلسه اهم مشکلات از جمله تبدیل پارکینگ ها به انبار و آسیب پذیر بودن بافت های قدیمی، انتخابات شورایاری ها و عدم رسیدگی مدیریت شهری پیشین به امور شورایاری ها، قطع درختان و کمبود سرانه فضای سبز و کمبود مراکز خدماتی محلات  را تشریح کردند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!