پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۲۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17018
پنجشنبه، ۱۵ دي، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

نگرش مردم آمریکا نسبت به سال 2023 : بسیار بدبین

طبق نتایج نظر سنجی های منتشر شده ، مردم آمریکا به هیچ وجه نسبت به مسائل مختلف کشورشان در سال جدید خوش بین نیستند ، آنها 80 درصد نسبت به مسائل اقتصادی و 90 درصد نسبت به تنش های سیاسی کشورشان به شدت بدبین هستند.

نگرش مردم آمریکا نسبت به سال 2023 : بسیار بدبین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری راشا تودی، نتایج  منتشر شده نظرسنجی گالوپ نشان می دهد مردم آمریکا معتقدند در سال جدید آمریکا ضعیف تر از گذشته خواهد شد و همچنین روسیه نیز به دلیل جنگ با اوکراین قدرت گذشته خود را از دست خواهد داد.

همچنین گزارشی که از این نظر سنجی منتشر شده است نشان می دهد بیش از 81 درصد از مردم انتظاری برای کاهش مالیات ها ندارند و همینطور تقریبا 79 درصد معتقد هستند سال جدید سالی با مشکلات اقتصادی باشد و همینطور بیش از 65 درصد از مردم انتظار دارند قیمت ها در این کشور سیر صعودی داشته باشد و شاهد افزایش قیمت ها باشند.

همچنین در گزارشی دیگر مشخص شده تقریبا 72 درصد از مردم معتقدند جرم و جنایت در این کشور افزایش می یابد و بیش از 90 درصد از مردم آمریکا سال 2023 را سال تضاد سیاسی می دانند تا همکاری سیاسی و دلیل آن هم کاملا مشخص است ، مجلس سنا در دست جمهوری خواهان خواهد بود و دفتر ریاست جمهوری در دست دموکرات ها و قرار نیست به راحتی قانونی تصویب شود و تنش های سیاسی در داخل زیاد خواهد شد تا وجه یک دیگر را برای انتخابات سال بعد خراب کنند.

در سال های گذشته نیز مردم آمریکا در نظر سنجی ها شرکت کرده و در بسیاری از اوقات بدبینی یا خوش بینی آنها درست از آب درآمده به عنوان مثال در سال 2022 هم دیده شد آمریکایی ها در بسیاری از موارد درست پیش بینی کرده اند ،  سال 2022 شاهد افزایش تورم در آمریکا به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده بود و دولت بایدن بی‌توجه به آن، چندین تریلیون دلار دیگر به هزینه‌های جدید اضافه کرد. 

جو بایدن حتی سال 2022 را با امضای یک لایحه هزینه 1.7 تریلیون دلاری به پایان رساند که گرچه به شدت مورد انتقاد حزب مخالف یعنی جمهوری‌خواهان قرار گرفت، اما با حمایت تعداد معدودی از قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه کنگره به تصویب رسید ، تا میزان هزینه های این کشور هر ساله بیشتر از سال قبل شود و احتمال می رود دولت بایدن حتی بیشتر از مجموع رئیس جمهوران سابق آمریکا هزینه کرده باشد.

نرخ جرم و جنایت در در سطح ملی رشد چشم گیری نداشته و لی جرائم خشونت آمیز بعد از شورش و فتح ساختمان کنگره در سال  2020 و تظاهرات موسوم به جان سیاه پوستان مهم است در سال 2020 تاثیر خود را در برخی ایالت ها گذاشته و رشد چشم گیری هم داشته است.

آمریکا در سال گذشته در بحث سیاست های خارجی بیشتر تمرکز خود را روی اوکراین گذاشته بود تا آنجا که توافق های زیادی با این کشور بخاطر حمایت از آنها در این جنگ داشتند ، آمریکا بسته های حمایتی زیادی را برای کمک به اوکراین اختصاص داد ، رقم توافق اقتصادی دو کشور بیش از 100 میلیارد دلار بوده که بخشی از آن تا به الان عملی شده و اوکراین کمک های زیادی از آمریکا دریافت کرده است.

طبق نتایج این نظر سنجی فقط 15 درصد از مردم آمریکا خوش بین هستند که سال آرامی نسبت به سال قبل خواهند داشت و 85 درصد از آنها پیش بینی می کنند که «سالی پر دردسرتر با اختلافات بین‌المللی زیاد» در راه است. همینطور 64 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفتند که سال 2023 سالی خواهد بود که در آن «قدرت آمریکا در جهان کاهش خواهد یافت» ، تقریبا همین میزان پیش بینی کرده اند که قدرت روسیه نیز بخاطر جنگ با اوکراین کم شود. از همین رو تقریبا 73 درصد مردم احتمال می دهند به دلیل بازی های سیاسی بین روسیه و آمریکا ، این چین هست که قدرت خود را در جهان افزایش می دهد.

از سوی دیگر با تفکیک علاقمندان به احزاب مختلف متوجه می شویم دوست داران حزب دموکرات نسبت به سال آینده خوش بین تر هستند تا هواداران حزب جمهوری خواه ، دموکرات ها نهاد ریاست جمهوری و یکی از دو مجلس کنگره را در اختیار دارند و تقریبا یک سوم انها به وضع اقتصادی کشور در سال آینده خوش بین هستند و در سوی مقابل فقط 4 درصد از جمهوری خواهان با چنین بینشی موافق هستند ، حدود 47 درصد از دموکرات ها انتظار دارند نرخ جرم و جنایت در سال آینده کاهش یابد و فقط 6 درصد از جمهوری خواهان با چنین نگرشی موافق هستند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!