جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۱۲
خاورمیانه - کد خبر : 11524
دوشنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد از بالاگرفتن درگیریها میان لبنان و رژیم صهیونیستی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان رو به رو شد.

نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد از بالاگرفتن درگیریها میان لبنان و رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دبیر کل سازمان ملل متحد شب گذشته به وقت تهران بار دیگر از تشدید تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گفته منابع خبری دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای درباره این موضوع اعلام کرد: «دبیر کل سازمان ملل از تشدید تنش مرزی بین اسرائیل و لبنان از جمله پرتاب راکت و حملات هوایی طرفین علیه یکدیگر به شدت ابراز نگرای کرد.»

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری حداکثری دو طرف و همکاری با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) برای پرهیز از هرگونه درگیری مجدد شده است.  

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال 2000 بین لبنان و فلسطین اشغالی برقرار کرد. این خط به صورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و قوای رژیم اسرائیل بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند، همین مساله نیز تنش‌هایی را در هر دو طرف این خط به وجود آورده است.

فرماندهی ارتش لبنان نیز یکشنبه (17 مرداد) از نقض حریم دریایی این کشور از سوی یک فروند قایق نظامی متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. فرماندهی ارتش لبنان نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مورخ ۷ اوت 2021 (شنبه ۱۶ مرداد) در ساعت ۱۸:۴۸ به وقت محلی، یک فروند قایق توپدار رژیم صهیونیستی حریم دریایی لبنان در حوالی «راس النقوره» را با فاصله ۳۵۱ متر [از ساحل] به مدت ۹ دقیقه نقض کرد.

در این بیانیه آمده است که موضوع  نقض حریم دریایی لبنان با هماهنگی با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) پیگیری می‌شود.

وزارت خارجه لبنان روز شنبه خبر داد که قصد دارد علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کند. در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است که حمله رژیم صهیونیستی نقض حاکمیت لبنان و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)، اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان رو به رو شد و مقاومت لبنان با شلیک ده ها راکت به شمال سرزمین اشغالی پاسخ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق خالی از سکنه در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) روز جمعه مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری مورد هدف قرار دادند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!