چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۴:۱۴
سیاست - کد خبر : 2297
يكشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

نگاهی کوتاه به سفر ظریف در کنفرانس مونیخ

وزیر امور خارجه: امنیت کشورهای همسایه به امنیت خودمان بستگی دارد

نگاهی کوتاه به سفر ظریف در کنفرانس مونیخ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام داشت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی نشستی در حاشیه کنفرانس مونیخ با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود درباره برنامه جامع اقدام مشترک، اوضاع در سوریه و برنامه تماس‌های آینده گفتگو کرد.

در طی این گفتگو، مسائل جاری مربوط به تقویت بیشتر همکاری‌های چند جانبه روسیه و ایران از جمله برنامه تماس‌های آینده در سطوح مختلف مورد بحث قرار گرفت. همچنین تبادل نظر عمیق در مورد چندین جنبه از برنامه‌های بین المللی از جمله اوضاع سوریه و موضوعات مربوط به برجام صورت پذیرفت.

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص دستیابی به توافق هسته‌ای جدید اظهار داشت:

آمریکا باید به میز مذاکره  بازگردد. ترامپ باور دارد که نظام ما در حال سقوط است و گمان می‌کنند که قرار است در این شرایط با ایران مذاکره کنند. آن‌ها چهل و یک سال است که خواهان تغییر نظام بوده‌اند اما تا به حال نتوانسته‌اند به خواسته خود برسند.

ظریف درباره امکان مذاکره میان ایران و عربستان سعودی، بیان داشت: ما برای مذاکره آماده‌ایم. نخست وزیر پاکستان از ما خواست تا با عربستان مذاکره کنیم. من و سردار شهید قاسم سلیمانی توافق کردیم که به عربستان پیغام بفرستیم تا درباره کشورهای همسایه همچون عراق، یمن و ... مذاکره کنیم. اما الفیصل، شاهزاده عرب به ما پاسخ داد که جنگ‌های کشورهای عربی به شما ارتباطی ندارد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی از عرب‌ها پیغامی دریافت کردیم که می‌گفتند ما خواهان مذاکره هستیم. ما همان روز به پیام پاسخ دادیم اما دیگر جوابی از سوی آن‌ها دریافت نکردیم. اگر قصد بر کاهش تنش‌ها باشد راه‌های زیادی وجود دارد اما من باور دارم که کشورهای همسایه همچون عربستان سعودی خواهان کاهش تنش‌ها نیستند.

وی در پایان تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم با کشورهای همسایه مشکلی داشته باشیم. امنیت کشورهای همسایه به امنیت خودمان بستگی دارد. خلیج فارس به همه ما متعلق است. آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ایجاد امنیت نمی‌شوند. امنیت باید در داخل تامین شود.

 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!