پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۱:۳۱
سیاست خارجی - کد خبر : 8727
سه شنبه، ۲۴ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

نه کمتر از توافق سال 2015 را می‌پذیریم و نه بیشتر از آن می خواهیم

باز کردن پای رژیم صهیونیستی به عنوان یک عنصر بی ثبات کننده و تنش زا ، در منطقه خلیج فارس ، اقدامی خطرناک است.

نه کمتر از توافق سال 2015 را می‌پذیریم و نه بیشتر از آن می خواهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت روابط ایران و روسیه و لزوم بهره گیری از ظرفیت های دو کشور برای ارتقای روابط در همه زمینه ها به ویژه روابط اقتصادی و تجاری و با اشاره به اراده مقام های عالی دو کشور برای ارتقای مناسبات ، بر لزوم توسعه روابط در راستای منافع متقابل بدون تاثیرپذیری از فشارهای خارجی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در دیدار با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری های منطقه ای ، از توسعه این همکاری ها با هدف کمک به برقاری صلح و ثبات در منطقه به عنوان اقدامی راهبردی در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و مداخله در امور منطقه از سوی این کشور استقبال کرد.

روحانی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت ، صلح و ثبات در منطقه و اینکه امنیت منطقه باید توسط کشورهای خود منطقه حفظ شود، بر لزوم توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و روسیه با توجه به پایان تحریم های تسلیحاتی ایران از ماه اکتبر سال گذشته ، تاکید کرد.

تنها راه آمریکا بازگشت به برجام است

وی با قدردانی از مواضع و حمایت های مسکو از مذاکرات هسته ای ، بر تدوام تلاش ها برای حفظ و احیای برجام به عنوان یک توافق چندجانبه بین المللی که الگویی برای حل و فصل مشکلات از مسیر مذاکره و دیپلماسی بوده است، تاکید کرد و گفت: امروز آمریکا و همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که فشار حداکثری شکست خورده و تنها راه آمریکا برای بازگشت به برجام ، لغو تحریم ها است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: حرکت دو کشور در این خصوص نشان دهنده نگاه مشترک در مورد مسائل بین المللی از جمله برجام است، همچنین امروز برای اینکه بتوانیم برجام را احیا و فعال کنیم ، همکاری دو کشور به طور قطع موثر خواهد بود. ما در واقع می خواهیم فضا و روابط به تعهدات و توافقات سال 2015 برگردد، و همه طرف های برجام ، همان قول ها و گفتارهای خود را عملیاتی کنند و هرآنچه در آن زمان توافق شده پذیرفته شود، نه حاضریم کمتر از آن بپذیریم و نه دنبال آن هستیم که بیش از آن به دست آوریم.

روحانی با اشاره به مشکلات و بحران های منطقه ای از جمله بحران یمن و سوریه بر تداوم همکاری ها و تبادل نظر ایران و روسیه به عنوان دو کشور تاثیرگذار منطقه برای حل و فصل بحران ها و مشکلات منطقه ای تاکید کرد و افزود: باز کردن پای رژیم صهیونیستی به عنوان یک عنصر بی ثبات کننده و تنش زا ، در منطقه خلیج فارس ، اقدامی خطرناک است.

لزوم مشارکت دو کشور در تولید واکسن کرونا

وی با اشاره به همکاری های خوب دو کشور در حوزه های سیاسی و منطقه ای ، بر ضرورت تقویت مناسبات اقتصادی و همچنین تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات و پروژه های مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه نفت ، انرژی و حمل و نقل و همکاری دو کشور در حوزه هسته ای در ساخت دو نیروگاه در بوشهر و همچنین سوخت نیروگاه و ایزوتوپ ها ، با استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی تاکید کرد.

روحانی در این دیدار با اشاره به موفقیت های روسیه در زمینه کرونا و توفیق در ساخت واکسن ، تسریع در ارسال محموله های واکسن ساخت این کشور به ایران را مورد اشاره قرارداد و بر لزوم تسریع در راه اندازی خط تولید مشترک واکسن در کشورمان تاکید کرد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!