جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۹:۳۶
مجلس - کد خبر : 11797
پنجشنبه، ۲۸ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نماینده مجلس : وزیر پیشنهادی وزارت خارجه می‌تواند موفق باشد

نگاه امیرعبداللهیان به مذاکرات همسو با نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، نگاهی مثبت و سازنده است

نماینده مجلس : وزیر پیشنهادی وزارت خارجه می‌تواند موفق باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیسی موافق ادامه برجام است ، از تغییر رویه ایران در مذاکرات خبر داد.

زهره الهیان در ارزیابی خود از برنامه ها و سوابق وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: امير عبداللهیان فردی متخصص، با تجربه، خوشنام و شناخته شده در عرصه بين الملل است. وزیر پیشنهادی امور خارجه به واسطه رویکرد انتقادی و مدیریت کارآمد، در داخل کشور هم فردی مورد تایید است.

از آنجایی که بدنه وزارت امور خارجه هم نسبت به امیر عبداللهیان شناخت دارند و وی سابقه مدیریتی خوبی در وزارت امور خارجه دارد، قطعا در صورت کسب رای اعتماد از وزرای موفق ما خواهد بود.

الهیان در ادامه گفت: امير عبداللهیان برنامه جامع و کاملی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مجلس ارائه داده است و اولویت وی تقویت دیپلماسی اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها است و نظر اعضای کمیسیون هم این است که در وزارت امور خارجه حتما این مباحث مهم دنبال شود.

ارتباط با کشورهای همسایه، افزایش تبادلات تجاری، توسعه صادرات، تقویت دیپلماسی عمومی و ایجاد توازن در تعاملات بین المللی از جمله موضوعاتی است که در برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه مشهود است.

وی درباره رویکرد وزیر پیشنهادی امور خارجه به موضوع برجام، گفت: آینده برجام موضوعی است که مقامات عالی رتبه نظام باید درباره آن تصمیم گیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه سیاست رئیسی ادامه مذاکرات برجام است، بیان کرد: البته رئیس جمهور معتقد است که مذاکرات نباید فرسایشی شود و نگاه امیرعبداللهیان به مذاکرات همسو با نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، نگاهی مثبت و سازنده است.

البته تاکید وزیر پیشنهادی امور خارجه این است که باید مدل جدیدی در مذاکرات دنبال شود، به این معنا که مذاکرات نباید فرسایشی شود و باید مذاکرات نتیجه بخش باشد.

الهیان در پایان گفت: متاسفانه مذاکرات در دولت روحانی بدون نتیجه استمرار داشت و قطعا در دولت جدید این رویه را شاهد نخواهیم بود و مدل جدیدی در مذاکرات پیگیری می شود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!