جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۵۶
سلامت - کد خبر : 2638
جمعه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

نقش ویتامین C در مقابله با کرونا

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف ویتامین c موجود در خوراکی‌های طبیعی می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس‌هایی نظیر کرونا کمک کند.

نقش ویتامین C در مقابله با کرونا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری ایران زمین، نتایج یک پژوهش نوین نشان می‌دهد ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند افراد در برابر ابتلا به بیماری‌ها عفونی و ویروسی محافظت کند. همچنین ویتامین C عملکرد مغز را تقویت و با سرماخوردگی مقابله می‌‌کند.

طبق یافته‌های علمی، ویتامین C در سنتز دوپامین که یک انتقال‌دهنده‌ عصبی است اهمیت دارد و همچنین در برابر استرس اکسیداتیو هم از مغز محافظت می‌کند.

بسیاری از افراد در سرمای زمستان و برای مقابله با سرماخوردگی و محافظت در برابر آن  از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده می‌کنند؛ در حال حاضر پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کرونا هستند.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند در برای ابتلا به ویروس‌ها نظیر کرونا از بدن محافظت کند.

چندی پیش سازمان بهداشت جهانی در سایت خود اعلام کرد که خوردن مکمل‌های حاوی ویتامین C نه تنها تاثیر مثبتی در روند حفاظت افراد در برابر ابتلا به کرونا ندارد، بلکه شرایط جسمانی را برای آلوده شدن به این ویروس مهیا می‌کند؛ اما پس از گذشت ساعاتی این خبر را حذف کرد.

پژوهش‌ها نشان داده که ویتامین C ای که از طریق خوردن مواد طبیعی مثل فلفل دلمه، مرکبات و سایر خوراکی‌ها وارد بدن می‌شوند، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند. ازآنجاکه این ویتامین بسیار حساس است، طی فرآیند تبدیل شدن آن به مکمل‌هایی مثل قرص یا شربت، برخی از بخش‌های ساختاری‌اش از بین می‌رود و این مکمل‌ها تاثیرمثبتی بر تقویت سیستم ایمنی بدن نمی‌گذارند.

مطمئناً وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می‌شود، پذیرفته می‌شود که ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی بدن است؛ عقیده بر این است که این ویتامین باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

 یک فرد عادی با خوردن یک لیوان آب پرتقال تازه یا استفاده یک تا دو واحد خوراکی‌های حاوی این ویتامین، نیاز بدن خود را به ویتامین C به‌طور کامل تامین می‌کند.

گفتنی است خوردن بیش از حد ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین‌های محلول در چربی خطرات جدی در پی دارد. ازآنجا که این ویتامین محلول در آب است، خوردن بیش از حد آن تاثیری ندارد و بدن آن‌را از طریق ادرار دفع می‌کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!