پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۴۷
بین الملل - کد خبر : 6228
يكشنبه، ۲۱ دي، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

نفتکش توقیف شده و پول‌های بلوکه ایران در کره

معاون وزیر خارجه کره جنوبی کشورش را برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره نفتکش توقیف شده در تنگه هرمز به مقصد تهران ترک کرد.

نفتکش توقیف شده و پول‌های بلوکه ایران در کره

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، چویی جونگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی صبح امروز برای گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی در رابطه با نفتکش توقیف شده کشورش در تنگه هرمز در روز دوشنبه، کشورش را به مقصد ایران ترک کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی درباره این موضوع گزارش کرد، چویی می‌خواهد به هیأت کره جنوبی که روز پنجشنبه هفته گذشته برای گفت‌وگو در رابطه با نفتکش توقیف شده در تنگه هرمز وارد تهران شد بپیوندد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در فرودگاه بین‌المللی «اینچئون» به خبرنگاران گفت با اینکه از ایمنی و سلامت خدمه کشتی کره جنوبی مطمئن است اما این وضعیت را جدی توصیف کرد.

طبق گزارش یونهاپ، این دیپلمات کره جنوبی می‌خواهد پیرامون موضوع پولهای بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی بخاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و در ارتباط با  آزادی نفتکش‌ و خدمه آن با مقام‌های عالیرتبه وزارت خارجه ایران به گفت‌وگو بپردازد.

براساس این گزارش معاون وزیر خارجه کره‌ جنوبی به خبرنگاران گفت که ایران از کره جنوبی درخواست کرده است که اجازه استفاده از پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی را بدهد. وی قصد دارد در این سفر خود درخواست ایران در این زمینه یک بار دیگر بررسی کند که بداند سئول چه اقداماتی را می‌تواند در زمینه پول‌های بلوکه شده ایران انجام دهد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه/ ۴ ژانویه) اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این شناور کره‌ای حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی از اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته در پاسخ به سپال خبرنگاران درباره هیأتی از کره که وارد تهران شده‌اند و مهمان سفیر کره جنوبی در ایران هستند، بیان کرد: هیأتی که وارد کشورمان شده است بخشی از هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی است که قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

خطیب زاده ادامه داد: برنامه این سفر هیأت کره‌ای قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد صورت گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

سخنگوی امور خارجه روز دوشنبه ۱۵ دی ماه به خبرنگاران در رابطه با بدهی کره جنوبی به ایران خبر داد که از روند کند اتفاقات تا این لحظه راضی نیستیم و خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی به ایران برای گفتگو با مقامات ما پایانی برای روند کند این مسیر تا این لحظه باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!