پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۳۶
خاورمیانه - کد خبر : 16717
چهارشنبه، ۲۵ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت

یک مقام اسرائیلی و کشتیرانی تحت کنترل اسرائیل در شرق اقیانوس آرام روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نفتکش روز سه شنبه در سواحل عمان مورد اصابت قرار گرفت و ایران را به عنوان مسئول این حمله معرفی کردند.

نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رویترز به نقل از سه منبع ناشناس ادعا کرد که احتمال حمله یک پهپاد به نفتکش وجود دارد. یک مقام اسرائیلی گفت که ایران با استفاده از پهپاد شاهد-136، این حمله را انجام داده است.

نورنیوز که وابسته به نهاد عالی امنیتی کشور است، اسرائیل را مسئول این حمله دانست و گفت که هدف "محور عبری-عربی" ایجاد "فضای پر بار" در آستانه جام جهانی فوتبال است که از روز یکشنبه در قطر آغاز می شود.

این اظهارات به محوری که با عادی سازی روابط بین امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل در سال 2020 شکل گرفت اشاره دارد. با تأکید بر این نکته که میخواهند ایران را به عنوان مقصر این حادثه جلوه دهند و روابط آن را با کشورهای منطقه تضعیف کنند. امارات و بحرین از جمله چهار کشور عربی بودند که قطر را به صورت متوالی تحریم کردند که در اوایل سال گذشته تا حد زیادی حل شد.

کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی که این کشتی را مدیریت می کند، گفت که در حال بررسی حادثه مربوط به نفتکش پاسفیک زیرکون در حدود 150 مایلی عمان است. به گفته این سازمان، همه خدمه سالم هستند.

این شرکت مستقر در سنگاپور که توسط میلیاردر اسرائیلی ایدان اوفر کنترل می شود، گفت: «گزارش های اولیه نشان می دهد که کشتی... مورد اصابت یک پرتابه قرار گرفته است. صدمات جزئی به بدنه کشتی وارد شده است اما نشتی نفت به آب ها وجود ندارد.

آب‌های خلیج‌فارس در سال‌های اخیر شاهد حملات به نفت‌کش‌ها بوده‌اند که در زمان تشدید تنش‌های منطقه‌ای انجام شده است. در ژوئیه 2021، یک حمله پهپادی مشکوک به یک تانکر فرآورده‌های نفتی که توسط یک شرکت اسرائیلی در سواحل عمان اداره می‌شد، اصابت کرد. ایران هرگونه ارتباط با این حملات را رد کرده است.

به گفته سایت ردیابی کشتیرانی MarineTraffic، زیرکون اقیانوس آرام آخرین بار صبح روز دوشنبه در سواحل لیوا، عمان مشاهده شد. بعدازظهر دوشنبه از سوهار عمان حرکت کرد و مقصد آن بندر بوئنوس آیرس، آرژانتین بود.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که از حادثه ای در خلیج عمان که در آن یک کشتی تجاری مورد اصابت قرار گرفته است، آگاه است. عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که تحقیقات پس از گزارش‌هایی مبنی بر وقوع یک حادثه در خلیج عمان در حال انجام است.

به طور جداگانه، دو منبع به رویترز گفتند یونان و ایران برای آزادسازی دو نفتکش با پرچم یونان که در ماه مه توسط تهران در خلیج فارس توقیف شده بودند در واکنش به مصادره نفت توسط ایالات متحده از یک نفتکش با پرچم ایران، به توافق رسیدند. در یونان داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که کشتی‌ها از ایران در حرکت هستند.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!