پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۰۲
مجلس - کد خبر : 11874
يكشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

نظرات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی

در برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی به بحث سرمایه گذاری خارجی ، رفع موانع اقتصادی ، سیاسی ، بروکراسی ، حقوقی ، بین بخشی و... اشاره ضعیفی شده است

نظرات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی وزیران پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم، نظرات خود را در مورد وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کردند.

نمایندگان موافق

معصومه پاشایی در موافقت با سید احسان خاندوزی ، اظهار داشت : خاندوزی نیروی جوان با روحیه انقلابی ، عدالت محور و فسادستیز است و مقالات تخصصی ارزشمندی در زمینه نیازهای اقتصادی ایران را نوشته که در دانشگاه تدریس می شود. داشتن روحیه کارگروهی یکی از الزامات کار اقتصادی در ایران است که وزیر پیشنهادی اقتصاد توانایی انجام کار گروهی را دارد.

وی مقالات علمی متعددی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و در زمان حضور خود در مرکز پژوهش های مجلس در این زمینه اقداماتی داشته است. علاوه بر این یادداشت هایی در این خصوص در سایت رهبر معظم انقلاب داشته است، همچنین تکیه بر بودجه با استفاده از مالیات از برنامه های وی است.

محمدرضا پورابراهیمی هم در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: جدیت ، پیگیری ، اشراف علمی و تعصب برای حل مشکلات در آقای خاندوزی به خوبی دیده می شود. دغدغه ما در حوزه کلان اقتصاد کشور که بارها هم به اشاره داشتیم ، مطالباتی بود که دولت باید در حوزه های اقتصادی انجام داد و انجام نداد. امروز این ظرفیت برای مجلس فراهم شده است که یکی از همین مطالبه گران این حوزه پیگیری موضوعات اقتصادی است.

من و همکارانم در کمیسیون اقتصادی از ایشان حمایت می کنیم و دو شرط اصلی برای ایشان داریم، یکی سلامت ، که ایشان از نیروهای سالم هستند و دیگری کارآمدی در فعالیت ها، با این دو ویژگی می توانیم مسیر آینده را تعریف کنیم.

نمایندگان مخالف

مهرداد ویس کرمی در مخالفت با خاندوزی اظهار کرد: ایشان صاحب نظریه نیستند اما انسان فاضل و باسوادی هستند، ما باید در حوزه های مختلف اقتصاد مثل بیمه ، بانک ، خصوصی سازی ، مالیات و گمرک تجربه داشته باشیم، درواقع وزیر اقتصاد باید علاوه بر فن ، فوت را هم بلد باشد.

این عرصه ، عرصه آزمون و خطا نیست ، آیا بهتر نبود آقای خاندوزی مدتی به عنوان مدیر میانی انتخاب شوند و بعد که پخته تر شدند به وزارتخانه می رسیدند؟ آقای خاندوزی صاحب تالیف هستند اما باید دید که این نظریات تا چه اندازه قابل اجراست بین نظریه تا اجرای آن فاصله زیادی وجود دارد.

محمود عباس زاده مشکینی در مخالفت با این وزیر پیشنهادی گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی به بحث سرمایه گذاری خارجی ، رفع موانع اقتصادی ، سیاسی ، بروکراسی ، حقوقی ، بین بخشی و... اشاره ضعیفی شده است، البته شاید وقت کم بوده است.

وزیر پیشنهادی اقتصاد باید به صورت شفاف بگوید که طبق قانون تشکیل وزارت اقتصاد و قانون اصلاح مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس بانک مرکزی مطلوب آقای خاندوزی کیست؟

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!