شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۰۲
دولت - کد خبر : 11729
دوشنبه، ۲۵ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

نظر وزیر پیشنهادی ارتباطات در مورد طرح صیانت از کاربران فضای مجازی

در مورد طرح صیانت هم مجلس برای اصل ۸۵ شدن تصمیمش را گرفته ولی اعتقاد من شفاف بودن و حتی پخش زنده مذاکرات کمیسیون است

نظر وزیر پیشنهادی ارتباطات در مورد طرح صیانت از کاربران فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس راجب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی مواردی را عنوان کرد.

زارع پور در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: فضای مجازی مزیت ساز و مولفه قدرت برای جمهوری اسلامی خواهد بود، اما این تکنولوژی آسیب هایی دارد که باید برای آن تدبیر داشت.

وزیر پیشنهادی ارتباطات عنوان کرد : در خصوص طرح صیانت پیش قضاوت هایی نسبت به دیدگاه های بنده انجام می شود، در حالی که هر جا مطلبی را طرح کردم نگاهم توسعه ای بوده است.

از جمله در وزارت ارشاد که بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان شکل گرفت و جوانان نخبه در تولید محتوا و نرم افزار فعال شدند و در سال ۹۰ که ۲۰ میلیون دلار صادرات نرم افزار صورت گرفت، بنابراین نگاه توسعه ای و تحولی بوده است.

زارع پور با بیان اینکه به ستاد اجرایی و هیچ نهاد دیگری وابسته نیست، عنوان کرد: ما باید مثل همه کشورهایی که مردم برایشان مهم هستند عمل کنیم و باید اقدام عالمانه صورت گیرد اما آیا راهی که رفته ایم درست بوده است؟.

قطعا اشکالاتی به این طرح وارد است، من هم منتقد آن هستم و در کمیسیون ویژه نظراتم را خواهم گفت، ما نباید مردم را بی اعتماد کنیم زیرا خیلی مباحث نتیجه بی اعتمادی مردم است. اولين مشكل دولت جدید در حوزه فناوری اطلاعات هم دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسئولین است، مردم به سیاست و محصولاتمان بی اعتماد هستند.

وی شبکه ملی اطلاعات را جزو افتخارات کشورهای پیشرفته عنوان کرد و گفت: اتحادیه جهانی برای مدیریت اینترنت وجود دارد اما نقش ایران در آن کمرنگ است. آنقدر بی اعتمادی وجود دارد که بعضی بحث ها را نمی شود مطرح کرد، در مورد طرح صیانت هم مجلس برای اصل ۸۵ شدن تصمیمش را گرفته ولی اعتقاد من شفاف بودن و حتی پخش زنده مذاکرات کمیسیون است.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ما در همه سال های گذشته مردم را در این فضا تنها رها کردیم در حالیکه هیچ جای دنیا مردم را اینطور رها نمی کنند. ما ۱۵ سال است بحث شبکه ملی اطلاعات را مطرح می کنیم. سال ۸۷ وزیر وقت ارتباطات گفت که شبکه ملی دو سال دیگر راه می افتد و پیش از آن هم آقای غرضی گفته بود دو سال دیگر، این دو سال کی تمام می شود؟ اعتقاد و باور در مسئولین در مورد شبکه ملی اطلاعات وجود نداشته و این موجب بی اعتمادی مردم شده است. من سعی می کنم با مردم به صورت مستقیم گفت وگو کنم و فضای بی اعتمادی را کمتر کنم تا بتوانیم این موضوع را پیش ببریم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!