جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۲۴
خاورمیانه - کد خبر : 17077
سه شنبه، ۲۷ دي، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

نظامیان خارجی تندرو از سوریه به اوکراین می روند

بنظر می رسد که نظامیان تندرو در سوریه که بیشتر آنها اهل چچن، قفقاز، آلبانی و ازبکستان هستند ، قرار است از منطقه ادلب به اوکراین بروند و در کنار آنها با روسیه بجنگند.

نظامیان خارجی تندرو از سوریه به اوکراین می روند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گزارشی از روزنامه رای الیوم چاپ لبنان منتشر شد که نشان می دهد نظامیان بسیار زیادی از سوریه به سنن اوکراین در حال حرکت اند که این گزارش به این شبه نظامیان پرداخته است.

گزارشاتی که منتشر شده نشان می دهد که اکثر شبه نظامیانی که به شرق اروپا جایی در اوکراین منتقل شده اند از گردان های چچن و قفقاز، ازبک و تاجیک و گروهی از نظامیان آلبانیایی هستند که بیشتر آنها از جبه النصره سابق می آیند ، بنظر می رسد که پای تشکیلات القاعده هم به جنگ روسیه و اوکراین کشیده شده است. 

گزارشات نشان می دهد که این شبه نظامیان از ابتدای سال جدید میلادی در حال خروج از شمال سوریه هستند اما نه در حالت وسیع و به صورت گروه های چندین نفره این اتفاق در حال انجام است.

این نظامیان قرار است به اوکراین در این جنگ کمک کنند و از مهارت بالایی برای جنگ های خیابانی و شهری برخوردار هستند و این موضوع شاید به گونه ای به اوکراین برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف روسیه کمک کند.

بنظر می رسد نزدیک به 170 نفر از نظامیانی که اهل قفقاز و چچن هستند از اکتبر گذشته خاک سوریه را ترک کرده اند و این کار را بخاطر فشاری که هیئت تحریر الشام به آنها آورده بود ، به سمت یک کشور اروپایی حرکت کرده اند.

طبق شواهد تاریخی شاید این کار تا جایی از سوی آمریکا در حال انجام است و پیگیری می شود ، این افراد نظامی و بسیار خطرناک که با نام تروریست شناخته می شوند قرار است به سمت اوکراین بروند ، با نگاهی موشکافانه به تاریخ می بینیم که بعضی از اتفاقات دوباره در حال انجام است ، اتفاقی که برای افغانستان رخ داد ، برای اوکراین نیز خواهد افتاد.

سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ، عربستان و پاکستان با کمک یکدیگر و با هدف خارج کردن روسیه از افغانستان بعد از فروپاشی شوروی ، روی به تشکل القاعده آوردند و به کمک این شبه نظامیان،  روسیه را از خاک افغانستان خارج کردند و بعد از ویرانی های به جا مانده،  آمریکا به عنوان قهرمان وارد شده تا کار القاعده را در این کشور یکسره کند و در نهایت خود به افغانستان مسلط شود.

یک سوالی که شاید ذهن ها را درگیر کرده این است که ، شبه نظامیان در اوکراین ، تحت فرماندهی دولت کی یف می جنگند و یا ناتو ، همانطور که همتایان این گروه ها در لیبی تحت فرماندهی ناتو مبارزه کردند ، البته در آن زمان مسائل متفاوت بود ، چرا که قذافی از کشورهای عربی درخواست کرد که دلار ، یورو ، یوان و روبل را که برای آمریکا،  اروپا ، چین و روسیه بود را از معاملات خود حذف کرده و بجای آن از طلا استفاده کنند و با این کار می خواست تمام قدرت اقتصادی در جهان به سمت و سوی اعراب و خاورمیانه بیاید ، سه ماه بعد از بیان این پیشنهاد ، قذافی کشته شد و لیبی سقوط کرد.

علی العرجانی در تلگرام خود نوشت که گروه های نظامی از ادلب خارج شدند و بسیاری دیگر هم خارج می شوند .

بنظر می رسد که آنها از عقیده و تصمیم قبلی خود که توسط الجولانی ، رهبر قبلی آنها گفته شده بود قرار است پیروی کنند ، الجولانی قبل ها گفته بود جنگیدن در بلاد کفر بهتر از ادلب است.

به گفته العرجانی ، سلفی جدا شده از هیئت تحریرالشام  ، گروه های قفقاز و آلبانی ادلب را به مقصد اوکراین ترک می کنند زیرا به این تصمیم رسیده اند که اوکراین برای آنها آزادتر از ادلب است و نبردها در آن واقعی است و آزادی بیشتری خواهند داشت. 

به تازگی نیز ویدئویی در صفحات مجازی و رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد عبدالحکیم الشیشانی، رهبر گروه سربازان قفقاز به همراه نیروهایش در شهر باخموت اوکراین علیه نیروهای روسی می‌جنگد.

اصحاب رسانه روسیه ای با نشان دادن این ویدئو ادعا کردند که آمریکا پای تروریست های دنیا را به جنگ روسیه و اوکراین کشانده است تا آنها به کمک ارتش اوکراین بیایند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!