پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۱:۳۹
فرهنگ و هنر - کد خبر : 9781
پنجشنبه، ۰۶ خرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

نشست خبری فیلم سیارک برگزار شد

کاظمی: وقتی فیلمنامه را خواندم با سر آمدم

نشست خبری فیلم سیارک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ایران زمین، نشست خبری فیلم سیارک با حضور عوامل فیلم در محل کنفرانس‌های خبری جشنواره برگزار شد.

«سیارک»، فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی حسینی‌وند است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:‌ ابراهیم 12 سال دارد.

 او با مادر و پنج برادر و خواهرِ قد و نیم قدَش در دو اتاق کوچکِ تو در تو، در منطقه‌ای کویری و دور از روستا زندگی می‌کند. مادرِ ابراهیم دلش روشن است که روزی پسرِ بزرگ و شوهرش که دو سال پیش برای کار رفته‌اند و هرگز برنگشته‌اند، برمی‌گردند و بار سنگینِ زندگی از روی دوشِ ابراهیم برداشته می‌شود.

در ابتدای این نشست آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم درباره ایجاد حس و ارتباط میان خود و فضای فیلم برای تولید و خلق موسیقی بیان کرد: ارتباط‌گیری میان فضای فیلم و موسیقی کار خصوصاً به علت شرایط ویژه بومی و محلی آن کار بسیار سختی بود. موسیقی فیلم را تولید کردیم اما بعد از چندبار تماشای فیلم تلاش کردیم تا موسیقی فیلم را با حس و حال و هوای فیلم تطبیق دهیم و به نتیجه مطلوب رسیدیم.

در ادامه هادی کاظمی بازیگر فیلم سیارک درباره حضور خود در این فیلم گفت: تجربه بازی در کنار بازیگران کوچک فیلم کمی سخت بود اما با کمک آقای حسین‌وند کارگردان فیلم امکان‌پذیر شد.

حسین‌وند کارگردان فیلم درباره انتخاب نقش‌های فیلم بیان کرد: تجربیات خوبی را در حین بازی گرفتن بچه‌ها کسب کردیم که باعث شد به نتیجه مطلوب برسیم و کار به خوبی پیش رفت. بچه‌ها نابزیگر بودند اما با همدلی و روحیاتی که ایجاد شد توانستیم رابطه خوبی میان بازیگران اصلی و بچه‌ها در فیلم ایجاد کنیم.

وی در ادمه یبان کرد: حضور بازیگران باتجربه و قوی مانند نسیمی در میان بازیگران بومی و محلی بود. از سویی سختی‌های بازی در شرایطی که نمی شناختیم بسیار سخت بود. خرید کردن و وفق دادن خودمان با شرایط کاری نبود که بتوان به راحتی انجام داد.

این کارگردان در ادامه در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه قصه فیلم سرآغاز و سرانجام درستی ندارد، گفت: همیشه تلاش کردم اگر سوژه و قصه‌ای را دوست داشتم بتوانم آن را بسازم و تولید کنم. دوست داشتم تا زندگی ابراهیم نقش مهم فیلم را ما هم تجربه کنیم.

او همینطور درباره نقش آریا عظیمی‌نژاد در ساخت موسیقی فیلم بیان کرد: عظیمی‌نژاد فرصت کمی داشت تا موسیقی فیلم را بسازد و امکان اینکه بتوانیم درباره تولید موسیقی فیلم خیلی صحبت کنیم نبود اما با این وجود موسیقی بسیار متناسب بود و از او متشکرم.

هادی کاظمی نیز با بچه‌ها بسیار همانگ بود و بچه‌ها خیلی او را دوست داشتند و همین نکته باعث شد میان بچه‌ها و او رابطه خوبی شکل بگیرد.

 هادی کاظمی در تکمیل صحبت‌های کارگردان گفت: این نکته را باید بگویم که قصه فیلم به نظرم منسجم بود و این مطلب که فیلم بی‌ سروته بود صحیح نیست.

اما واقعیت این است که زمانی که بازیگر بزرگسالی در این کار حضور پیدا کند باید خودش را با شرایط درون فیلم وفق دهد. من زمانی که فیلمنامه را خواندم با سر به این کار رفتم و الان که فیلم را دیدم خیلی دلتنگ بچه‌ها شدم و واقعاً علاقه‌مندتر به کار با بچه‌ها شدم. در واقع چیزی که حس می‌کنم این است که واقعاً همه افراد همان‌هایی بودیم که دیدیم. ما وارد زندگی بچه‌های محلی شدیم و در کل کار بسیار لذت بخش بود.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!