پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۱۳
سیاست - کد خبر : 3476
دوشنبه، ۰۱ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

تبعیضی بین زندانیان داخلی، خارجی و حتی دوتابعیتی در ایران وجود ندارد.

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

موسوی در این نشست خبری گفت:

ما از راه‌اندازی کانال مالی اینستکس استقبال کردیم ولی اعلام کردیم این همه تعهدات اروپایی‌ها نیست و باید همه تعهدات ۱۱ گانه از جمله در زمینه انرژی حمل و نقل و بیمه و.. را اجرا کنند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره زندانیان در ایران را رد می‌کنم.بر اساس مقررات و نگاه انسانی که ایران داشته چیزی حدود اواسط فروردین ۹۵ هزار زندانی داخل زندان‌های ایران با تشخیص قاضی و بررسی پرونده‌ها به مرخصی رفتند و تبعیضی بین زندانیان ایرانی و خارجی و حتی دوتابعیتی قائل نشدند.

همه زندانیانی که شرایط را داشتند و حتی بیمار نبودند و ممکن بود به کرونا مبتلا شوند بررسی کردند.

اگر تک تک یا همه کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی داشته باشند راجع به جزئیات طرح صلح هرمز آماده‌ایم گفت‌وگو کنیم و کماکان آماده هستیم این آمادگی در طرف مقابل ایجاد شود.

  • موسوی: دلیلی ندارد شورای امنیت تحریم تسلحاتی ایران را تمدید کند.

دلیلی ندارد شورای امنیت به نقض مقررات قطعنامه ۲۲۳۱ تن دهد. این درخواست آمریکا (برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) اقدام گزاف و خلافی است. به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم اگر نگران وضعیت تسلیحاتی در منطقه و جهان هستند فروش دیوانه‌وار و حریصانه انواع سلاح‌های مرگبار به کشورهای منطقه و جهان را که حاصلی جز بی‌ثباتی و برادرکشی نداشته را متوقف کنند.

وزارت بهداشت برای هر ورودی یکسری پروتکل بهداشتی دارد که دانشجویان و اتباع ایرانی باید این‌ها را رعایت کنند ولی متاسفانه بعد از پروازی که از ایتالیا انجام شد برخی عزیزان تمکین نکردند که باعث شد وزارت بهداشت ریسک را نپذیرد. قرار شد اگر شرایط آماده و آنها این پروتکل‌ها را رعایت کنند این سیر بازگشت مجددا احیا شود که فکر می‌کنم پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

ایران هر اقدامی که با هدف سیاسی کردن اپیدمی کرونا در دنیا باشد تقبیح می‌کند و متاسفانه آمریکا در سیاسی کردن موضوع کرونا پیشقدم و پیشتاز است. بهتر است اینکه منشا این ویروس کجا بوده به سازمان‌های جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت بسپاریم و از منحرف کردن افکار عمومی دنیا دست برداریم.

ترامپ مدت‌هاست که چنین ادعاهایی (درباره اینکه ایران به دنبال توافق با آمریکاست) دارد و همه هم دروغ از آب درمی‌آید و اخیرا گفت نامه‌ای از رهبر کره شمالی دریافت کردم که تکذیب شد. کارنامه آمریکایی‌ها در نقض عهد و پیمان‌شکنی سیاه است و الان هم امید دارند ایران در این شرایط تن به مذاکره با آنها بدهند که طبیعتا خیال باطلی است.

اگر داخل اشباع شد، ما حاضر هستیم کمک‌هایی در اختیار مردم آمریکا در این زمینه (مبارزه با کرونا) قرار دهیم. آنها نمی‌توانند از این شرایط سوء استفاده و درخواست‌های غیرمنطقی را بیان کنند. تا زمانی که تحریم‌های غیرقانونی آمریکا وجود دارد، به سمت هیچ گفت‌وگویی با آنها نخواهیم رفت و اجازه نمی‌دهیم از این موقعیت سوء استفاده کنند.

با ایران در خصوص انتخاب نخست‌وزیر و اعضای کابینه مشورت نمی‌شود و ما هم علاقه‌ای به دخالت در این امور نداریم و دولت و ملت عراق را در این زمینه به اندازه کافی بالغ و رشید می‌دانیم که سرنوشت خود را در دست بگیرند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!