جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۴۹
محیط زیست - کد خبر : 12994
دوشنبه، ۱۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نشت نفت در سواحل کالیفرنیا، فاجعه ای زیست محیطی

نشت گسترده نفت در سواحل جنوبی کالیفرنیا باعث کشته شدن ماهی ها، پرندگان و سایر گونه های جانوری شده است. اثرات مخرب این اتفاق به حدی بود، که مقامات آن را یک فاجعه زیست محیطی نامیدند.

نشت نفت در سواحل کالیفرنیا، فاجعه ای زیست محیطی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، گارد ساحلی ایالات متحده، که وظیفه پاکسازی را بر عهده دارد و شامل آژانس های فدرال، ایالتی و شهری است، اعلام کرد که تحقیقات شبانه روزی در مورد چگونگی وقوع نشت در حال انجام است.

به نقل از رویترز، به گفته کیم کار، شهردار هانتینگتون بیچ، در یک کنفرانس مطبوعاتی، حدود 126000 گالن یا 3000 بشکه نفت در لکه نفتی با ابعاد حدود 33 کیلومتر مربع در اقیانوس آرام پخش شده است.

او این حادثه را "فاجعه بالقوه زیست محیطی" نامید. شهر ساحلی، در حدود 65 کیلومتری جنوب لس آنجلس، بیشترین آسیب را متحمل شده است.

کار افزود: "تالاب های ما در حال تخریب هستند و بخش هایی از خط ساحلی ما در حال حاضر پوشیده از نفت است."

این نشت ناشی از رخنه ای در دکل نفتی "الی" بود؛ که از اسکله ساحل هانتینگتون تا ساحل نیوپورت، ساحلی که بین موج سواران محبوب است، امتداد داشت.

کار، در اظهارات خود، افزود: "در روزها و هفته های آینده ما طرف های مسئول را به چالش می کشیم تا هر کار ممکنی را برای اصلاح این فاجعه زیست محیطی انجام دهند."

مارتین ویلشر، مدیرعامل" Amplify Energy " در یک کنفرانس مطبوعاتی در لانگ بیچ گفت، که فعالیت خط لوله نفتی این دکل متوقف شده است و نفت باقی مانده در آن، خارج می شود. وی اظهار داشت که غواصان هنوز در تلاشند تا مشخص کنند که محل نشت و علت وقوع آن چه بوده است.

نماینده ایالات متحده میشل استیل،نماینده یکی از منطقه آسیب دیده، با ارسال نامه ای به جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، درخواست اعلام یک فاجعه بزرگ برای شهرستان اورنج را داد؛ که به موجب آن بودجه فدرال برای کمک به عملیات پاکسازی استفاده می شود.

استیل بعداً گفت: "این یک فاجعه واقعاً جدی است."

کوتی پتری نوریس، نماینده مجمع ایالتی دموکرات که نماینده برخی مناطق تحت تأثیر نشت است، گفت که "نگرانی های زیادی" در مورد میزان آسیب به محیط زیست، جوامع و اقتصاد محلی، دارد.

وی اظهار داشت: "این نشت، فراخوانی برای اقدام است؛ اقدامی که شامل متوقف کردن استخراج نفت در سواحل گرانبهای کالیفرنیا می باشد." 

تولید نفت در سواحل کالیفرنیا از اوج خود در دهه 1990 به شدت کاهش یافته است، تا حدی به دلیل قوانین محیطی سختگیرانه این ایالت. گوین نیوسام، فرماندار دموکرات، اعلام کرد که می خواهد حفاری نفت در این ایالت را تا سال 2045 به پایان برساند.

حفاری دریایی پس از نشت مخرب نفت در سال 1969 در سواحل سانتا باربارا، که 80 هزار بشکه نفت به اقیانوس ریخته شد، محدود شد. اخیراً طی نشت دیگری در سانتا باربارا در سال 2015 معادل 2400 بشکه نفت به ساحل و اقیانوس آرام، نشت کرد.

یک گروه حفاظت از اقیانوس، "Oceana"، همچنین خواستار پایان حفاری نفت و گاز دریایی شد.

ژاکلین ساویتز، مدیر Oceana، در بیانیه ای اشاره کرد: "این تازه ترین فاجعه صنعت نفت است. زمان آن است که با محافظت دائمی از سواحل خود در برابر حفاری های دریایی، از نشت نفت در آینده جلوگیری کنیم."

این نشت در آب های فدرال رخ داده است. مقامات اعلام کردند که آژانس های فدرال، ایالتی و شهری در واکنش به این اتفاق به سرپرستی گارد ساحلی ایالت متحده، در عملیات پاک سازی شرکت کرده اند.

گفته شده است که نفت به تالاب تالبرت، یک ذخیره گاه بزرگ زیست محیطی، نفوذ کرده و "خسارت قابل توجهی" وارد کرده است.

بر اثر این فاجعه، سواحل برای شنا بسته شد و یک نمایشگاه هوایی محلی لغو شد؛ اگرچه برخی از مردم از گذاشتن صندلی در ساحل برای لذت بردن از یکشنبه آفتابی یا قدم زدن در کنار اسکله، دست نکشیدند.

کار اظهار داشت که مقامات 625 متر صفحه محافظ را مستقر کرده اند، که به مهار و کند شدن جریان پخش نفت، کمک می کند.

گارد ساحلی ایالات متحده، با همکاری آژانس های محلی و ایالتی، برای ارزیابی نشت به منطقه اعزام شد و پیمانکارانی را برای پاکسازی آن استخدام کرد.

مقامات گفتند که در حال بررسی علت نشت و تعیین نوع نفت نشت پیداکرده هستند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!