پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۳۳
اجتماعی - کد خبر : 8961
شنبه، ۰۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

نسخه الکترونیک احتمال تبانی پزشکان و داروخانه ها را کاهش داده است

وزارت بهداشت به عنوان نهاد حاکمیتی انشاء قوانین می کند و قوانین را ابلاغ می کند و باید شرکت های زیر مجموعه قوانین را پیاده سازی کنند

نسخه الکترونیک احتمال تبانی پزشکان و داروخانه ها را کاهش داده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، فرهاد خدایی معاون اداره کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه طبق سابقه همکاری با داروخانه های سراسر کشور معتقدیم قاطبه داروخانه ها درستکارند، اظهار داشت: رویکرد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کاهش تخلفات احتمالی ناشی از مراودات و تبانی احتمالی پزشکان و داروخانه ها است.

خدایی در ادامه گفت: اجرای این طرح باعث نظارت بر نسخ تجویزی توسط پزشکان می شود و در نتیجه امکان شناسایی پزشکان متخلف و برخورد با آنان فراهم خواهد شد. در این طرح امکان رصد برای خود بیمار هم فراهم است، پس از مراجعه بیمار به پزشک یا مراکز پاراکلینیک می تواند در صفحه شخصی خود در سازمان تامین اجتماعی ، دارویی را که دکتر برایش تجویز کرده و یا اطلاعات نسخه پیچی داروخانه و سوابق درمانی خود را رویت کند.

وی درباره مزیت های نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: در گذشته اگر یک داروخانه از یک نسخه، یک یا چند قلم دارو را نداشت نسخه پیچیده می شد و از بین می رفت و بیمار باید بقیه داروها را به صورت آزاد تهیه می کرد. اما اکنون با استفاده از سیستم نسخه الکترونیک اگر داروخانه ای چند قلم داروی یک نسخه را نداشت، می تواند نسخه را برای بیمار بپیچد و داروهای موجود را ارائه کند و بقیه داروها از داروخانه دیگر با همان تعرفه های دولتی و حمایت بیمه ای تهیه شود.

ایرادات طرح نسخه الکترونیک در 6 ماه آینده برطرف می شود

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه نسخه الکترونیک الزام قانون است، گفت: وزارت بهداشت به عنوان نهاد حاکمیتی انشاء قوانین می کند و قوانین را ابلاغ می کند و باید شرکت های زیر مجموعه قوانین را پیاده سازی کنند. برای اجرای هر طرح جدید یک سری مقاومتهایی وجود دارد و همچنین هر طرح نویی دارای اشکالات و ایرادهایی است که در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز در عرض 2 ماه تا 6 ماه از اجرای طرح برطرف می گردد.

خدایی با اشاره به اتصال بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک عنوان کرد: در حال حاضر از مجموع 27 بیمه مکمل ، 19 بیمه مکمل به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند که در آینده نزدیک بقیه آنها نیز متصل می شوند. با پیاده سازی نرم افزار واحد هیچ تعدد سامانه ای نخواهیم داشت و نرم افزار واسط سازمان تامین اجتماعی در سامانه های مختلف پیاده سازی می شود.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!