سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۰:۴۰
اقتصاد - کد خبر : 7703
پنجشنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

نزول دوباره فلزات گرانبها

قیمت‌های معاملات آتی طلا و نقره روز گذشته کاملا روند نزولی در پیش گرفت و بار دیگر به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید.

نزول دوباره فلزات گرانبها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، افزایش بازده اوراق قرضه که به بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته رسیده و نیز افزایش شاخص دلار آمریکا از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها بوده‌اند. معامله‌گران آتی کوتاه مدت و مبتنی بر نمودار نیز به دلیل وخیم‌تر شدن وضعیت فنی کوتاه مدت، صف فروش شکل داده‌اند. بر این اساس معاملات آتی طلای آوریل با ۱۷.۲۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۱۶.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می با ۰.۵۰۹ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۳۷۵ دلار در هر اونس معامله شد. 

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیش از هر چیز بازار اوراق قرضه و بازده آن را مورد رصد قرار می‌دهند که اخیرا روند افزایشی قابل توجهی در پیش گرفته و باعث شده بازارهای سهام متزلزل شوند. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا اکنون در محدوده ۱.۴۸۶ درصدی معامله می‌شود. بسیاری از ناظران باسابقه بازار معتقدند که افزایش بازده اوراق قرضه در ماه‌های آینده همچنان ادامه خواهد یافت.

افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین هم که به بیش از ۵۰ هزار دلار رسید از دیگر عواملی است که تمایل سرمایه‌گذاران را به ورود به بازار طلا و نقره کاهش می‌دهد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته بیشتر روند صعودی داشتند. با این وجود هر سه شاخص اصلی در ایالات متحده با سقوط سهام شرکت‌های فناوری به شدت نزول کردند. تحلیل‌گران معتقدند برخی تحرکات بازار ناشی از اجرایی شدن بسیار قریب الوقوع بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن برای کمک به آسیب دیدگان از همه گیری کروناست. برخی تحلیل‌گران بازار معتقدند اجرایی شدن بسته ۱.۹ تریلیونی بدون تردید تاثیر مثبت بر بازارها بر جای خواهد گذاشت. 

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته قیمت آتی نفت خام نیمکس افزایش یافت و در حدود ۶۲ دلار در هر بشکه معامله شد. برگزاری جلسه سران اوپک که امروز انجام می‌شود، بدون تردید بر قیمت‌های نفت خام پس از این تاثیرگذار خواهد بود.

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای آوریل روز گذشته در پایین‌ترین سطح ۹ ماه گذشته قرار گرفت. روند نزولی معاملات طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه بیانگر یک روند نزولی دو ماهه هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح ۱۷۵۷.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۶۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۲۵ دلار و سطح مقاومت دوم دستیابی به بالاترین قیمت معاملاتی روز گذشته یعنی ۱۷۳۹.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست طلا بر روی کمترین قیمت معاملاتی روز گذشته یعنی ۱۶۹۹.۴۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۱۶۸۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

روند صعودی معاملات آتی نقره می به دلیل نفی روند صعودی قیمت‌ها در نمودار روزانه پنج هفته‌ای مزیت فنی کلی کوتاه مدت خود را از دست داده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۸.۴۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی قطعی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۹.۹۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت هفته یعنی ۲۷.۱۷۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است. این در حالی است که سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۶ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۵.۸۲ دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!